آپارتمان هاپروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتحبیبه مجدآبادیدفاتردفتر معماری حبیبه مجدآبادیسرخ رودکاربریکانسپتمجتمع مسکونیمراکز مسکونیمعماران

دهکده عمودی | حبیبه مجدآبادی 

دهکده عمودی
معمار: حبیبه مجدآبادی 

موقعیت: ایران، سرخ رود
وضیعت: کانسپت 
مساحت: ۳۵۰۰ مترمربع
کاربری: مسکونی
تاریخ طراحی: ۲۰۱۹
ارتفاع: ۴۵ مترمربع
ارائه: آتنا طالقانی، سیما ودایع خانی، پویان کمال زاده


دهکده عمودی
دهکده عمودی

مشخصات پروژه دهکده عمودی

محل پروژه یک قطعه مستطیل کوچک است که ۵۰۰ متر مربع اندازه گیری شده است. در ساحل جنوبی دریای خزر واقع شده است. یک نوار باریک از زمین باریک (طول ۸۰۰ کیلومتر و بزرگی ۱۵ تا ۶۵ کیلومتر) وجود دارد که توسط دریا در شمال محدود شده و کوه های سبز به طرف جنوب ایرانیان به طور خلاصه آن را شمال می نامند. شمال فقط یک مکان سبز در فلات گرم و خشک ایران است. بسیاری از مردم از پایتخت و شهر های بزرگ ایران دارای اقامتگاه تابستانی در این منطقه هستند ، به دلیل شرایط محیطی و فرهنگی ، خانه های سنتی ایران درونگرا هستند. نمای ساختمان و نمای اصلی با حیاط های داخلی ، مزین به درختان ، گیاهان ، گل و پوندهای آب روبرو است.

در منطقه ساحلی دریای خزر ، نوع خانه مسکونی دوبله شامل ویلاهای جدید مسکونی ، از جمله تراس های پناه گرفته و سقف شیب دار ، پوشیده از کاشی های مروارید است. این خانه های سنتی برای محافظت در برابر رطوبت با فضای سبز روبرو هستند.

هم خانه های چوبی سنتی و هم خانه های جدید سنگ تراشی ، در بالای خلبانان (یا ستون ها) بنا شده اند. در سال های اخیر ، به دلیل کمبود اراضی مناسب برای ساخت و ساز ، توسعه دهندگان به سمت خانه های آپارتمانی روی آوردند. این پروژه در محل ویلای قدیمی ساخته خواهد شد. ایده این پروژه حفظ یادبود خانه های سنتی با بودجه کم است. در حالی که در شمال معمولاً خانه ها به صورت ردیف تنظیم می شوند ، در این پروژه واحدهای مسکونی به صورت ستونی مرتب می شوند. در اینجا شکاف بزرگ منظره از دریا و مزارع شیلینگ را بهبود می بخشد. هر آپارتمان دوبلکس به طور رسمی مانند ویلا خودمختار با پشت بام حلق آویز می شود. این بنا دارای ۱۲ طبقه در سطح زمین است و از ۱۰ طبقه دوبلکس و ۱۰ آپارتمان در انواع مختلف تشکیل شده است.

 

ادامه مطلب
فروشگاه برگهف | محمد کانی سواران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 1 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا