پروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتحبیبه مجدآبادیدفاتردفتر معماری حبیبه مجدآبادیکانسپتکرجمراکز فرهنگیمرکز نمایشگاهمعمارانموزه ها و نمایشگاه

گالری اتومبیل چند برندی | حبیبه مجدآبادی 

گالری اتومبیل چند برندی
معمار: حبیبه مجدآبادی 

موقعیت: ایران، کرج
وضیعت: کانسپت
مساحت: ۵۰۰۰ مترمربع
کاربری: نمایشگاه
کارفرما: داریوش قلندری، شاهین مجدآبادی
تاریخ طراحی: ۲۰۱۴
اجرا: نمایشگاه و فروشگاه خودرو


گالری اتومبیل چند مارکی
گالری اتومبیل چند برندی

مشخصات پروژه گالری اتومبیل چند برندی

این پروژه با ایده ایجاد فضایی کاملاً متفاوت متولد می شود.

قصد طراح این است که از ویترین خنثی معمول برای اتومبیل ها جلوگیری کند و برعکس  فضای مثبت معماری ایجاد کند. فضایی که قادر به ایجاد رابطه مورفولوژیکی با طراحی خودروها است. استفاده زیاد از آینه ها در این ساختمان برای ارزش گذاری کردن اشیاء نمایش داده شده است: اتومبیل دست نخورده را می توان از دیدگاه های بسیاری مشاهده کرد. قابل ذکر است که استفاده از آینه ها ، به عنوان عنصر اصلی طراحی داخلی ، داستانی طولانی در معماری ایران دارد. همچنین از آینه ها در موارد جواهرات کوچک و به خوبی تزئین شده برای افزایش تاثیر بصری جواهرات استفاده شده است.

در این پروژه ، لوازم یدکی داخلی و باغ بام متصل ، فضای مناسب و آسایش مناسبی را برای تایلرها ایجاد می کند تا بتوانند مدت زمان نگهداری را در داخل اتاق آرام بگذرانند ، از تماشای خودروها لذت ببرند و در مورد دلالان بحث کنند. نما یک سطح هواپیما نیست بلکه یک فضای مقعر است که توجه افراد عبوری را به خود جلب می کند و مناظر را برای کاوش در فضای داخلی دعوت می کند. اتاق نمایش از ویژگی های بصری متمایز برخوردار است و می تواند در طراحی وی به عنوان یک مکان برجسته قابل توجه تلقی شود.

ادامه مطلب
پل‌باغ ائل‌گلی تبریز | عرفان فرهمند، میثم امیرسادات

روند طراحی

به جای استتار نقاط ضعف پروژه تحمیل شده

از شکل نامنظم زمین (ترکیبی از مستطیل و دایره و انتقال یک شبکه با ولتاژ بالا در کنار پروژه) معمار سعی کرده است تا جای بازگرداندن را به عنوان فرصتی برای ایجاد یک شکل منحصر به فرد درآورد. که از تمام امکانات زمین بهره می برد.

“زمینه: پروژه در جاده بزرگی واقع شده است که شهرهای فردیس و ملارد را به هم متصل می کند ، نمایشگاه خودرو به گونه ای طراحی شده است که در مناطق حومه شهر تهران ، روبروی بلوار که بسیاری از فروشگاه های ماشین های جعبه دیگر وجود دارد. اگرچه این ناحیه به تجارت مشاغل معاملاتی اختصاص داده شده است ، اما حداقل به نمایش اتومبیل ها توجه نمی شود و هیچ معماری قابل توجهی در آن وجود ندارد ، اما این فروشگاه ها می توانند بجای اتومبیل به فروش هر چیزی بپردازند.

قصد طراح

قصد طراح این است که

به بهترین وجه خودرو را نشان داده و آنها را در مرکز توجه بکشید. این خودرو با ایده استفاده از معماری به منظور ارائه ضریب دید جدید و متفاوت از اتومبیل طراحی شده است و به بازدید کننده حداکثر چشم انداز ممکن برای دیدن اتومبیل های اطراف ، پشت و بالای اتومبیل ها ، خودروهای موجود در این طرح ارزیابی شده و به عنوان یک تمایل ارایه می شوند. 

این ایده با سوار کردن اتومبیل ها بر روی یک نمای شیب دار و استفاده از آینه ها روی یک سطح شیب دار دیگر در بالا انجام می شود. نمای کلاسیک از نمای داخلی به عنوان مرز فضای داخلی و خارجی. مطابق با نمای داخلی. در اینجا نمای فضای خالی منفی حک شده از جلد اصلی است که به طور مستقیم منعکس کننده فضای داخلی است. روش تعریف شده برای بازرسی خودروها نیز در فضای داخلی یکسان است.

 

ادامه مطلب
پروژه مسکونی وحدتی | گروه معماری هوبا ( هومن بالازاده)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 3 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا