بازرگانی و دفاترپروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتتهرانحبیبه مجدآبادیدفاتردفتر معماری حبیبه مجدآبادیساختمان های اداریکاربریکانسپتمراکز تجاریمعماران

برج تجاری اداری الهیه | حبیبه مجدآبادی 

برج تجاری اداری الهیه
معمار: حبیبه مجدآبادی 

موقعیت: ایران، تهران، الهیه
وضیعت: کانسپت
مساحت زمین: ۱۵۰۰ مترمربع
مساحت طبقه همکف: ۱۱۰۰ متر مربع
مساحت طبقه اداری: ۷۰۰ متر مربع
کاربری: تجاری، اداری
تاریخ طراحی: ۲۰۱۴


برج تجاری الهیه
برج تجاری اداری الهیه

مشخصات پروژه برج تجاری اداری الهیه

تهران یک کلان شهر بزرگ ۸۰۰ کیلومتر مربع با تقریبا ۱۵.۰۰۰.۰۰۰ نفر جمعیت است.

میلیون ها ساختمان مسکونی وجود دارد. آنهایی که در قسمت شمالی شهر واقع شده اند عمدتا ساختمانهای لوکس و بزرگ با استخر اختصاصی ، سونا ، سالن بدنسازی ، سالن مراسم ، باغ بام و سایر امکانات است. در تهران نیز صدها مرکز خرید و ساختمانهای تجاری وجود دارد که بیشتر آنها طی چند سال گذشته یا هنوز در دست ساخت هستند. آنچه واقعاً در پایتخت ایران فاقد آن است ساختمانهای اداری با کیفیت بالا و مشخص هستند که می توانند ایمنی ، امنیت و راحتی استانداردهای بین المللی را برآورده کنند.

شرکت های ملی و بین المللی خود را برای گشودن روزافزون تجارت و تجارت بین المللی آماده می کنند.

این بدان معناست که در مدت زمان بسیار کوتاهی بسیاری از شرکتهای بین المللی به جستجوی دفتر مناسب در تهران می پردازند در طی دو سال گذشته ، چندین شرکت مشهور برای یافتن یک ساختمان مناسب برای دفاتر خود ، تحقیق بزرگی در این منطقه انجام داده اند. نتیجه تحقیقات به نظر می رسد بسیار ناامیدکننده باشد. فقط اخیراً چند توسعه دهنده به طور جدی سرمایه گذاری در ساختمان های اداری را در نظر گرفته اند.

ادامه مطلب
آخرین اقدامات اداره کل راه و شهرسازی استان تهران در خصوص طرح‌های جامع و تفصیلی

در سال ۲۰۱۴ مشتری که یکی از آن سرمایه گذاران با تجربه عالی در زمینه های صنعت نساجی و توسعه املاک و مستغلات است تصمیم به ساخت یک ساختمان اداری در یکی از معتبرترین مکان های پایتخت گرفت. این قطعه در یک مدار بسیار کوچک قرار گرفته است ، دارای شکل نامنظم است و مقررات ساختمانی بسیاری وجود دارد که باعث خلاقیت طراح می شود.

پاسخ طراح به شرایط و محدودیت های اراضی

این است که از قسمت کوچکی از زمین برای ایجاد پلاک در جلوی ساختمان استفاده می کنید و برج را باز می گردانید ، نفس خود را به دور تا دور عموم می بخشید و برای متصل کردن کاربری تجاری کفپوش ها به دفاتر با یک شیب نرم ، شبیه به یک تپه پرنده اسکی.

در قسمت فوقانی برج ، یک تراس بزرگ با تمام فضاهای بلند و مشترک وجود دارد. حجم ساختمان با حکاکی توده موازی از برج در گوشه ای که در تماس با پلاک است بدست آمد. در چند مورد اخیر بله ، ما تلاشهای خلاقانه خود را بیشتر به کار بر روی توده ها بر کاوش در خصوص ویژگی های بیان فضاهای خالی متمرکز کرده ایم.

ادامه مطلب
ارائه تخفیف ۵۰ درصدی خدمات نظام مهندسی

این ساختمان نتیجه ای است و مربوط به مطالعات ما در مورد فضاهای خالی از سکنه های تاریخی ایران است.

بخشی که از توده جدا شده است ، تمام زیبایی های ساختمان را نشان می دهد. این یک دعوت از افرادی است که به خیابان می آیند. این یک ساختمان نمادین است که ایده ای از منحصر به فرد بودن و تجملات را بیان می کند. این ساختمان می تواند از تجمع ناشناس توده های ساختمانی که در آن قسمت از شهر پخش شده اند ، ظهور کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × پنج =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا