رویدادهانمایشگاه

برپایی نمایشگاهی از عکس‌های ایران در آلمان

برپایی نمایشگاهی از عکس‌های ایران در آلمان

«ایران، سرزمین ناشناخته‌ها»، عنوان نمایشگاهی از عکس‌های داریوش فردی‌پور و مهدی خادم‌ القرآن است که به‌تازگی، در شهر اشتوتگارت آلمان برپاشده. داریوش فردی‌پور اظهار کرد: انجمنی دانشجویی به نام «انجمن فرهنگی ایران» در شهر آلمان فعال است که در زمینه موسیقی، تئاتر و برپایی نمایشگاه فعالیت دارد و به درخواست این انجمن، قرار بود نمایشگاهی انفرادی از عکس‌های معماری تاریخی من که شامل بناهای تاریخی کاشان، اصفهان و یزد است، در شهر اشتوتگارت برپا شود.

کیوریتور نمایشگاه «ایران سرزمین ناشناخته‌ها ادامه داد: این عکس‌ها، سال گذشته نیز به همت انجمن فرهنگی ایران و فرانسه، تحت عنوان نمایشگاه «گاهی عاشقانه به آسمان نگاه کن» در پاریس به نمایش گذاشته‌شده بود و پیشنهاد دادم که در کنار آن‌ها، تعدادی عکس مستند اجتماعی را نیز در معرض دید عموم قرار بدهیم.

وی افزود: انجمن فرهنگی ایران نیز با این پیشنهاد موافقت کرد و به‌این‌ترتیب، تعدادی از عکس‌های مستند اجتماعی مهدی خادم القرآن به نمایشگاه «ایران سرزمین ناشناخته‌ها» افزوده و دوم نوامبر مصادف با ۱۱ آبان ماه، این نمایشگاه با اجرای موسیقی ایرانی گروه «احتمال باران» در شهر اشتوتگارت آلمان افتتاح شد.

ادامه مطلب
مجمع مشورتی روسای شوراهای کلانشهرها

فردی‌پور یادآور شد: متأسفانه عکس‌های مستند اجتماعی‌ای که از ایران در خارج از کشور به نمایش گذاشته می‌شود، معمولاً دارای سیاه نمایی است اما در عکس‌های مهدی خادم القرآن، طراوت، شیوه زندگی و کار اقوام ایرانی را از شمال تا جنوب کشور می‌توان دید.

این عکاس تصریح کرد: درمجموع ۶۰ اثر در ابعاد ۶۰ در ۴۰، در نمایشگاه «ایران، سرزمین ناشناخته‌ها» وجود دارد که ۴۰ عکس آن در قالب معماری تاریخی و ۲۰ عکس آن، در قالب مستند اجتماعی است.

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − 6 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا