اخباراخبار معماری

تاثیر خانه‌های تاریخی سبزوار بر معماری معاصر

در تحقیق مشترک پژوهشگر دانشگاه حکیم سبزواری با محققان اتریشی صورت گرفت
تاثیر خانه‌های تاریخی سبزوار بر معماری معاصر

در پژوهش مشترک عضو هیئت علمی دانشگاه حکیم سبزواری و پروفسور رایت از دانشگاه هنرهای کاربردی وین الهام گرفتن از خانه‌های تاریخی سبزوار در معماری معاصر بررسی شد.

به گزارش آرکاو به نقل از ایسنا، دکتر حسن استاجی در خصوص این پژوهش گفت: با توجه به تغییر شیوه زندگی در قرن بیست و یکم و نیازهای جدید استفاده‌کنندگان از مسکن، عملا امکان تکرار الگوهای معماری سنتی‌ای در دنیای جدید وجود ندارد اما این الگوها با کمی تغییر و انعطاف‌پذیری می‌توانند در معماری معاصر دوباره بر اساس نیازهای جدید باز تولید شوند.

رئیس دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه حکیم سبزواری افزود: در این طرح مشترک الگوهایی با الهام از خانه‌های چهارصفه و خانه‌های قاجاری سبزوار معرفی شده است که می‌تواند در طراحی مسکن براساس نیازهای امروز در مناطق اقلیمی مشابه ایران در هر کجای جهان مورد استفاده قرار گیرد.

وی افزود: نتایج این پژوهش مشترک در کتاب Urban Heritage Along the Silk Roads توسط انتشارات بین‌المللی Springer به چاپ رسیده است. این اثر خوانشی معاصر از تحول شهرهای تاریخی در مسیر جاده ابریشم ارائه می‌دهد. کتاب توسط بیست و هشت نویسنده و محقق از سراسر جهان تهیه شده است که تالیف این بخش از کتاب ذیل عنوان “تجربه‌های ایران” به عهده پروفسور رایت و دکتر حسن استاجی بوده است.

ادامه مطلب
چراغ‌های خاموش در خیابان‌های معروف بروکلین

طبق اعلام روابط عمومی وزارت علوم، علاقه‌مندان جهت دریافت لینک کتاب و فصل مورد اشاره می‌توانند به آدرس الکترونیکی زیر مراجعه کنند.

https://link.springer.com/book/10.1007/978-3-030-22762-3

https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-030-22762-3_11

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + 11 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا