تأليفاتکتابمعرفی کتاب

روانشناسی انسان و محیط

معرفی کتاب روانشناسی انسان و محیط 
مؤلفان: محمد بهزادپور، الهام عطایی، فریده حسن پور
ناشر: انتشارات طحان
تاریخ انتشار: ۱۳۹۸
تیراژ: ۱۰۰۰ نسخه
تعداد صفحات: ۲۸۸
قیمت: ۴۵/۰۰۰ تومان


 

پیشگفتار کتاب روانشناسی انسان و محیط 

مطالعه و شناخت از انسان، طبیعت و معماری و ارتباط تنگاتنگی که بین آنان وجود دارد، در تمامی حوزه‌ها قابل بررسی است. از زمانی که طراحی محیط برای انسان وابسته به طبیعت است و بر اساس این سه عامل اصلی شکل گرفت و آموزش آن به شکل دانشگاهی در آمد، موضوعی شد که مورد توجه بسیاری از طراحان، معماران، شهرسازان، و پژوهشگران قرار گرفت. حضور طبیعت در معماری نعمتی بی‌همتاست به گونه‌ای که در معماری عصر حاضر در دنیا شاهد پروژه‌هایی عظیم و خارق‌العاده هستیم که استفاده‌کنندگان آن، رضایت کافی را دارند.
کتاب حاضر مورد مطالعه قرار گرفته است و از این رو به دانشجویان معماری و شهرسازی پیشنهاد می‌گردد جهت رشد و ارتقای سطح دانش خود در زمینه طراحی معماری و شناخت از انسان و محیط از بعد روان‌شناسی استفاده‌های لازم را از این تألیف داشته باشند.
…امید است با مطالعه اثر حاضر به‌توان شاهد معماری کارآمد به ویژه معماری مسکونی در کشورمان بود.
دکتر سیامک پناهی

ادامه مطلب
نشریه شهرسازی و معماری هفت شهر شماره 1

مقدمه

انسان از زمانی که چشم به این جهان گشود در دل طبیعت بود و دغدغه‌ی اصلی او یافتن سرپناهی بود که به‌تواند امنیت جانی او را تأمین کند، بوده است. تصاویری که امروزه از انسان‌های اولیه مشاهده می‌شود نشان دهنده‌ی سیر تحول جسم انسان و نحوه زندگی او از گذشته تا به امروز بوده است. عواملی که در نحوه شکل‌گیری جسم انسان مؤثر بوده است شامل نوع تغذیه، محیط زندگی و اتفاقات رخ داده در آن محیط می‌باشد. به تدریج با گذشت زمان و تحولات عظیمی که در نوع تغذیه و محیط زندگی انسان به‌وجود آمد، تغییرات بسیاری در شکل‌گیری فیزیک انسان و حتی روح و روان او به‌وجود آمد. اما کم‌کم اتفاقات ناخوشایندی رخ داد و ارتباط انسان با طبیعت کم رنگ‌تر شد، موضوعی که امروز شاهد آن هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − شش =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا