آثار معماری ایرانپروژه بر اساس ارائه به مسابقاتپروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتتهرانمسابقات معماری داخل کشورمسابقات معماری داخل کشور سال 1398

مسابقه طراحی حوزه میدان اتریش | احمد رجبی

مسابقه طراحی حوزه میدان اتریش
تیم طراحی : احمد رجبی

برگزار کننده: شهرداری منطقه ۲۲ تهران
سال مسابقه : ۱۳۹۸
موقعیت : ایران – تهران، منطقه ۲۲، میدان اتریش
وضیعیت:طرح پیشنهادی مسابقه


 

مسابقه طراحی حوزه میدان اتریش
مسابقه طراحی حوزه میدان اتریش

درباره پروژه مسابقه طراحی حوزه میدان اتریش

گفتگو فرهنگ ها امروزه یکی از مهمترین مشکلاتی که شهرها با آنها رو به رو هستند، وجود بستر هایی مناسب برای حضور پر رنگ تر افراد جامعه، بهبود یافتن و ارتقا تعاملات اجتماعی است. در تاریخ معماری و شهرسازی ایران فضا های شهری همچون میدان، پلازا، بازار و خیابان ها جزئی جدا نشدنی از زندگی شهروندان بوده که این روز ها به دلیل افزایش جمعیت، پیشرفت های شهری و غلبه فناوری بر چرخه های مختلف زندگی توجه به اهمیت وجود چنین فضاهایی از بین رفته. از مهمترین دلایل عدم حضور افراد در جامعه اعتیاد به فضای مجازی است، عدم وجود چنین فضاهایی است که باید نیازهای افراد جامعه را برای حضور پر رنگ تر در جامعه برطرف نماید.

طراحی پلازا های شهری باید به گونه ای باشد که مردم به مشارکت و جان بخشیدن به چنین فضاهایی ترغیب کند و موجب ارتقا کیفیت زندگی شهری شود. صورت مسئله از آنجا آغاز شد که برای درک بهتر و دقیق تر افزایش حضور پذیری افراد در جامعه در چنین فضاهایی به گذشته خود (روند طراحی شهری در طول تاریخ) برای آنچه که از دست داده ایم برگشتیم. از نتایج بدست آمده در راستای تداوم فرهنگی در معماری و شهرسازی معاصر به شیوه ای نوین استفاده نموده ایم.

 

ادامه مطلب
موزه هنرهای آسیایی سیاتل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − سه =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا