اخباراخبار شهرسازی

۳۰۰ هکتار سکونتگاه غیررسمی بی‌کیفیت در قم

۳۰۰ هکتار سکونتگاه غیررسمی بی‌کیفیت در قم وجود دارد

به گزارش آرکاو به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، غلامرضا جانقربان  در ششمین جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان در سالن استانداری قم با تشریح انواع بافت‌های مسکونی در قم اظهار داشت: شهر قم با وسعت ۱۳ هزار هکتار محدوده خدماتی و ۳۲ هکتار حریم از جمله شهرهایی است که بافت فرسوده بیشتری نسبت به سایر شهرها دارد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم عنوان کرد: در حال حاضر ۳۰۰ هکتار بافت تاریخی در قم وجود دارد که جزئی از یک هزار و ۶۰۰ هکتار بافت فرسوده قم به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: عمده بافت فرسوده قم در مرکز شهر و منطقه هفت شهری است به‌طوری‌که در منطقه هفت قم، ۴۰۰ هکتار بافت فرسوده وجود دارد.

جانقربان با بیان اینکه ۳۰۰ هکتار سکونتگاه‌های غیررسمی بی‌کیفیت در قم وجود دارد، ابراز کرد: البته در قم سکونتگاه غیررسمی به معنای واقعی نداریم و بیشتر ساخت‌وسازهای غیرمجاز و بی‌کیفیت در اطراف قم است.

وی گفت: با توجه به مهاجرت افراد غیربومی از اوایل انقلاب و در دوران جنگ، این محدوده در حاشیه قم، شکل گرفت و در دو دهه اخیر کنترل‌های شدیدی در شهر قائم و اسماعیل‌آباد اتفاق افتاد تا دیگر بنا و ساختمانی در این محدوده ساخته نشود.

ادامه مطلب
گزارش تصویری جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم افزود:برنامه‌های ۵ ساله اخیر شهرداری، تحولاتی را در جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز به وجود آورده و نگاه ویژه‌ای به منطقه کم برخوردار و حاشیه‌ای صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: اختلافات ملکی به دلیل ساخت‌وساز غیرمجاز در مناطق حاشیه‌ای وجود دارد و برخی از خیابان‌ها پس از آسفالت و جدول‌گذاری موجب شکایت مالکین و دریافت غرامت سنگین می‌شود.

جانقربان عنوان کرد: طرح‌ هایی را در جهت ساماندهی مناطق حاشیه‌نشین قم داریم که به دلیل کمبود اعتبارات برخی از این طرح‌ها باید با نگاه ملی به سرانجام برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + 19 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا