پاریسپروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتفرشید موسویفروشگاهکاربریکانسپتگالریمراکز تجاریمعمارانموزه ها و نمایشگاه

گالری Lafayette | فرشید موسوی

گالری Lafayette
معمار : فرشید موسوی

موقعیت: فرانسه،پاریس
وضعیت: کانسپت
کاربری: فرهنگی
همکاران طراحی: Way-finding، Packaging and Media Campaign ، Studio Frithg
مهندسی عابر پیاده: AECOM
مهندسی سازه: Bollinger ، Grohmann


 

گالری Lafayette
گالری Lafayette

مشخصات پروژه گالری Lafayette

Galeries Lafayette خیابان ۵۲، پروژه Des Champs-slysées یک پیشنهاد رقابت برای یک فروشگاه اینترنتی مفهوم جدید در چهار طبقه از یک ساختمان موجود در خیابان Des Champs-slysées است. ساختمان موجود شامل یک دهلیز مرکزی با یک گنبد شیشه ای هنر دکو ، ستون های ساختاری از جنس استیل از جنس مرمر و یک پله بزرگ است که زمین را به طبقه اول وصل می کند. طبقه همکف آن در مقایسه با زیرزمین و سطح بالایی کوچک است ، و یک تجربه “خرده فروشی” را نشان می دهد.

یکی از چالش های طراحی فروشگاه ایجاد حس تداوم بین زیرزمین و سطوح فوقانی و همچنین بین ویژگی های تاریخی ساختمان موجود و ویژگی های جدید آن است. مورد دیگر ایجاد فروشگاه قرن بیست و یکم است که تجارب خرده فروشی متفاوت با بسیاری از فروشگاه های چند مارک تجاری که در حال حاضر طول خیابان های خیابان خیابان شانزلیس و سیستم عامل های خرید آنلاین مستقر را در اختیار شما قرار می دهد متفاوت است. چه تفاوتی بین آنها غیر از اندازه خواهد بود؟ همچنین در حال حاضر ، فروشگاه های بزرگ و فروشگاه های مجلل با ارائه مشتریان خود به نمایش آثار هنری در بین کالاهای خود ، سعی در متمایز کردن خود و خرید آنلاین دارند.

فروشگاه جدید GL فرصتی برای زیر سوال بردن تفاوت بین یک فروشگاه و یک گالری هنری است.

پیشنهاد FMA

پیشنهاد FMA باعث می شود دهلیز به عنوان یک فضای رویداد مقصد به جای فضای غیرفعال برای نگاه کردن به کالاها ، مجددا دهلیز باشد. این شامل قرار دادن یک پل در حال عبور از دهلیز در سطح ۲ و آینه کاری کردن پله بزرگ موجود با مجموعه ای از پله برقی ها است. با داشتن یک پل و اتصالات اضافی به طبقات فوقانی ، دهلیز به یک سالن آمفی تئاتر تبدیل می شود تا با انواع رویدادها برنامه ریزی شود – از جمله نمایش مد ، نمایش فیلم ، نمایشگرهای پاپ آپ یا اجتماعات غیررسمی – در پله های آن ، کف ورودی ، پل ، یا بر روی همه این عناصر به عنوان یک رویداد مداوم و منفرد که به صورت عمودی در داخل مغازه در حال رشد است.

دهلیز این رویداد ، احساس خودجوش بودن و غیرقابل پیش بینی بودن را برای تجربه خرده فروشی ایجاد می کند که به همان اندازه از پیکربندی رویدادهای یافت شده در آن در هر زمان و همچنین فضاهایی که در آن با آنها روبرو می شوید ، برخلاف ماهیت یک-فضایی و روتین خرده فروشی آنلاین ، حس می کند.

طراحی طبقه های خرده فروشی گالری Lafayette

طبقه های خرده فروشی به گونه ای طراحی شده اند که بدون استفاده از طبیعت کولاژ مانند مدل مغازه در فروشگاه ، انواع مختلفی را ارائه دهند. سقف های چهار طبقه به عنوان سازه های شبکه مثلثی سبک وزن متفاوت طراحی شده اند که از هندسه گنبد دکو موجود موجود سرچشمه می گیرد. این احساس پیوستگی با میراث ساختمان ایجاد می کند ، در عین حال انسجام و تنوع سفرهای مشتریان از کف به کف را نیز فراهم می کند. سیستم نمایشگر یک کیت مدولار قطعات طراحی شده است که می تواند به روش های مختلفی برای ایجاد محیط های مختلف در هر طبقه جمع شود تا از محصولات یا مارک های مختلفی تهیه شود و از نیاز مدل در فروشگاه جلوگیری کند.

گالری و فروشگاه

این فروشگاه همچنین نه تنها به عنوان مکانی برای خرید کالا بلکه به عنوان مکانی که در آن از هنر اشیاء روزمره تجلیل می شود و با موضوعاتی که از مرزهای کالبدی فروشگاه فراتر می روند ، تجسم یافته است. استراتژی معرفی “آثار هنری” بین کالاهای فروشگاه جایگزین سفرهای موقت در سراسر فروشگاه می شود که اشیاء فروشگاه را به روش های غیر منتظره ای به یکدیگر متصل می کند.

بازآرایی مجدد دهلیز فروشگاه به عنوان یک فضای رویداد ، طراحی کف خرده فروشی به عنوان مجموعه ای از عناصر سازگار که می توانند در طول زمان به صورت متفاوتی پیکربندی شوند تا اتمسفرهای مختلفی ارائه دهند و تعریف مجدد از سفرها از طریق فروشگاه ، یک بخش قرن بیست و یکم را ایجاد می کند. فروشگاه: برخلاف خرید آنلاین و فروشگاه های چند مارک که مکان های قابل پیش بینی هستند و منحصراً مکان های قابل پیش بینی هستند که منحصراً برای فروش کارآمد کالاها طراحی شده اند ، یکجا مکانی منحصر به فرد ، گذرا ، مکانی برای خرید کالا و مکانی برای کسب اطلاعات در مورد هنر اشیاء روزمره.

 

ادامه مطلب
طرح پیشنهادی پردیس تئاتر مشهد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − هشت =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا