پروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتتکمیل شدهفرانسهفرشید موسویکاربریمجتمع مسکونیمراکز مسکونیمعماران

ساختمان La Folie Divine | فرشید موسوی

ساختمان La Folie Divine
معمار : فرشید موسوی

موقعیت: فرانسه، مونت پلیر، باغهای لیروند
وضعیت: ساخته شده
کاربری: مسکونی
مساحت: ۲.۶۹۰مترمربع
تاریخ ساخت: ۲۰۱۷
کار فرما: دومینیوم / سازندگان جدید
همکاران طراحی:  Guillaume Choplain, Álvaro Fernández García, Marco Ciancarella , Paniz Peivandi
معمار مرتبط: Richez Associes
معمار منظر: Coloco
مهندس: PER Ingenierie
بودجه:
۳.۸ میلیون یورو
عکاس: Stephen Gill ، Paul Phung


ساختمان La Folie Divine
ساختمان La Folie Divine

مشخصات پروژه ساختمان La Folie Divine

La Folie Divine نخستین دو ساختمان آپارتمانی است که به عنوان “مردمی” توصیف می شود ، که در سنت قرن هجدهم توسط عمارتهای بزرگ که توسط باغها احاطه شده توسط شهر مونت پلیه انجام شده است. برج نه طبقه با ارائه حریم خصوصی و انعطاف پذیری ، مفهوم تجمل را تعریف می کند. ردپای جمع و جور آن ، زمین های اطراف را آزاد می کند تا به یک مکان منظره تبدیل شود.

این سایت آرامش

در Alot M2 در Les Jardins de la Lironde واقع شده است ، یک توسعه شهری در حاشیه Montpellier که توسط Christian de Portzamparcon برنامه ریزی شده است. از غرب با یک رودخانه و از شمال ، شرق و غرب با محله های مسکونی هم مرز است. مختصر شهر فرصتی بود برای پرسیدن که چگونه شخصیت بازیگوش یک مرد عنکبوتی ، با سابقه هایی مانند قلعه های Flaugergues ، de la Mogère و de la Mosson ، می تواند ابزاری مهم برای تولید نوع جدیدی از معماری مسکونی باشد.

در هر دو باغ فرانسوی و انگلیسی ،

ادامه مطلب
مجتمع مسکونی روزنامه خراسان | افشین خسرویان

ایده مردمی ساختاری بازیگوش و بدون هدف عملی است ، كه می تواند در باغ یا منظره قرار بگیرد تا لذت ، تجمل و ثروت را به وجود آورد. بنابراین شخصیت به عنوان یک نوع شناسی با ایده ای بازی می کند که فراتر از عملی است. 

معماری این ساختمان

مختصرا پنج نوع آپارتمان متفاوت را درخواست کرد. با این حال La Folie Divine ، از طریق مونتاژ بی نظیر صفحات کف ، بالکن و ساختار ، ۳۶ نوع آپارتمان را در اختیار ساکنان قرار می دهد. معماری آن مفهوم معمولی از لوکس مسکونی را مترادف با استفاده از مواد گران قیمت به چالش می کشد. در عوض ، تجمل و تجمل را از سه طریق تعریف می کند: با ارائه گزینه های گوناگون مکانی برای شیوه زندگی تعارف. با ارائه انعطاف پذیری برای تغییر فضای داخلی به عنوان و در صورت لزوم و سوم ، با ارائه آزادی لذت بردن از هر دو فضای داخلی و خارجی در حداکثر حریم شخصی.

متریال ساختمان La Folie Divine

این بنا به عنوان یک برج ۹ طبقه (حداکثر ارتفاع مجاز توسط کارشناسی ارشد برای منطقه) طراحی شده است تا به حداقل برسد و از منظره دریا و همچنین مرکز شهر در فاصله کمتری استفاده شود. ردپای جمع و جور آن همچنین اجازه می دهد تا از بقیه سایت برای باغ استفاده شود و آپارتمان های گوشه ای ایجاد می کند که از دو جنبه و تهویه متقابل طبیعی بهره می برد. برای به حداقل رساندن نیاز به تعمیر و نگهداری ساختمان ، پاکت پوشانده شده از روکش فلزی آلومینیومی آنودایز و شیشه است ، در حالی که کف بالشتک برای بالکن ها استفاده می شود.

ادامه مطلب
خانه مهرآباد | استودیو معماری سرسایه

فضای داخلی و خارجی

برای فراهم کردن امکان تقسیم آپارتمان ها به ساکنان با توجه به سبک زندگی آنها ، ساختار ساختمان در امتداد هسته عمودی قرار دارد. این فضای داخلی را آزاد می کند و ساکنان را قادر می سازد تا فضای داخلی آن ها را با سرعت خود تنظیم کنند. صاحبان اول در حال حاضر مکان های داخلی دیوار خود را سفارشی کرده اند ، و به همین دلیل هر آپارتمان یک طرح منحصر به فرد به دست آورده است. دو آپارتمان توسط یک خانواده خریداری شده و در یک خانه واحد ساخته شده اند.

برای فعال کردن فضای داخلی و فضای باز ،

تمام آپارتمان ها با بالکن های خمیده طراحی شده اند که در هر انتهای کاهش می یابد و نیاز به دیوارهای تقسیم بالکن بین همسایگان را کاهش می دهد ، که به طور معمول مانع از نمای جانبی می شوند.

فرم بالکن ها در ساختمان La Folie Divine

بالکن های خمیده از نظر استراتژیک قرار گرفته اند

به طوری که هر کدام از آنها از ۱۸۰ درجه بازدید می کنند اما هرگز به بالکن مجاور نگاه نمی کنند. چهار پیکربندی طبقه مختلف وجود دارد که هر یک دارای مکانهای مختلف بالکن است که به صورت متناوب انباشته شده اند تا اطمینان حاصل شود که بالکن های همسایه دو سطح از یکدیگر فاصله دارند.این امر نمای رو به پایین از همسایه به دیگری را به حداقل می رساند و انتخاب دو نوع بالکن را در کل ساختمان ایجاد می کند: یک بالکن منفرد ، سایه ای از سطح فوق و با پرده های بیرونی برای حفظ حریم خصوصی و محافظت در برابر باد طراحی شده ، و یک بالکن دوبل که دارای مزایای آن است. از حداکثر قرار گرفتن در معرض آفتاب و امکان نگهداری گیاهان خانه بلندتر فراهم می کند.

ادامه مطلب
ویلا باغ سی کاج | شرکت معماری الشتر

تقویت حریم خصوصی

برای تقویت حریم خصوصی ،

نرده های بالکن با دو نقطه پشتیبانی طراحی شده اند تا با ایجاد الگویی شبیه به moiré در هنگام مشاهده در فضای خالی ، منظره را به حداقل رسانده و به حداقل رساند. درجه غیرمعمول بودن حریم خصوصی و انتخابی که به واسطه شکل و موقعیت بالکن ها ایجاد می شود ، همچنین نرده های مویرایی و پرده های بیرونی ، ساکنین را به اتخاذ شیوه زندگی در فضای باز / داخل خانه تشویق می کند. یکی از ساکنین حتی درخواست کرده است که ساختار بالکن خود تقویت شود تا بتواند جکوزی را نصب کند و نشان می دهد از بالکن ها به عنوان پس زمینه داخلی استفاده می شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + 19 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا