اخباراخبار مسکن

اجاره ساعتی یا روزانه منازل مبله ممنوع است

رئیس اتاق اصناف اصفهان:
اجاره ساعتی یا روزانه منازل مبله ممنوع است

رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک اصفهان گفت: تاکنون گزارشی پیرامون اجاره ساعتی یا روزانه منازل مبله به مشتری‌های مشکوک به بازرسی اصناف ارجاع داده نشده است و در صورت شناسایی خاطیان به صورت جدی با آنها برخورد خواهد شد.

رسول جهانگیری در پاسخ به نحوه فعالیت، اجاره دهندگان منازل مبله ساعتی و روزانه، اظهار کرد: هر گونه اجاره منازل در غیر از بازه زمانی بیش از یک سال به غیر از مواردی که صاحب خانه تمایل به تعمیر منزل و یا ساختمان های مسکونی دارد، ممنوع است.

وی افزود: قرارداد اجاره تحت عنوان یک ساعتی، یک روزه، هفتگی و ماهانه نداریم و با خاطیان به شدت برخورد می شود.

رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک اصفهان با بیان اینکه تاکنون مورد صنفی در این باره گزارش نشده است، خاطر نشان کرد: بازرسی اصناف با دقت واحدهای صنفی مربوط به حوزه مسکن را زیر نظر دارد و تاکنون گزارشی پیرامون اجاره منازل مبله به صورت ساعتی به این مرکز ارجاع نشده است؛ در صورتی که مردم شاهد شکل گیری چنین قراردادها و اجاره نامه هایی هستند و متوجه تعویض اجاره نشینان یک منزل به صورت روزانه می شوند، موارد را به اطلاع بازرسی اصناف و واحد بازرسی اتحادیه صنف مشاوران املاک برسانند.

ادامه مطلب
دولت باید هر چه سریع تر طرح ملی مسکن را عملیاتی کند؛ یک روز هم یک روز است

مشاوران املاک نقشی در شکل گیری این بخش از معاملات پنهان ندارند

جهانگیری اضافه کرد: دستورالعمل اجرایی با در نظر گرفتن خطوط قرمز و نحوه برخورد با خاطیان این جرم به همه واحدهای صنفی مشاوره املاک در سراسر استان اصفهان ارسال شده و بی شک مشاوران املاک نقشی در شکل گیری این بخش از معاملات پنهان ندارند.

رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک اصفهان با اشاره به سابقه فرهنگی و تمدن اسلامی اصفهان در حوزه‌های مختلف‌، تصریح کرد: موضوعاتی همچون اجاره منازل به صورت ساعتی در استان اصفهان موردی یافت می شود اما مشکلات این چنینی بیشتر در پایتخت و سایر شهرها است.

جهانگیری افزود: تبلیغ برای چنین اجاره‌هایی، بیشتر در فضای مجازی و بسترهای غیرامن اینترنتی صورت می گیرد. دستگاه‌های امنیتی و نیروهای انتظامی همچون پلیس اماکن در نظارت این حوزه فعال هستند و مردم می توانند جرائمی از این دست را به آن‌ها گزارش کنند.

وی یادآور شد:اجاره منازل و سوئیت های مبله در ایام نوروز بااجاره ساعتی منازل و اتاق‌های مسکونی، متفاوت است و اجاره دهندگان سوئیت و منزل مسکونی در ایام نوروز نیز، تنها ۲۰ روز برای عقد قراردادهای این چنینی فرصت دارند و پس از آن این عمل غیرقانونی محسوب می شود.

ادامه مطلب
خانه جانسون دلو

منبع: ایمنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 7 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا