پروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتتکمیل شدهدفاتردفتر معماری FMAفرشید موسویفروشگاهکاربریلسترمراکز تجاریمرکز خریدمعماران

فروشگاه های John Lewis and Cineplex | فرشید موسوی

فروشگاه های John Lewis and Cineplex
معمار: فرشید موسوی

موقعیت: انگلستان، لستر
وضعیت:
ساخته شده
مساحت: ۳۴۰۰۰ متر مربع
تاریخ ساخت: ۲۰۰۸
کاربری: تجاری
خدمات ساختمانی: WSP Group
برنامه ریزی: Donaldsons LLP
ترابری: Waterman Burrow Crocker
پیمانکار: Sir Robert McAlpine
سازه: AKT
عکس: Peter Jeffree, Satoru Mishima, Lube Saveski, Stephen Gill


فروشگاه های John Lewis and Cineplex
فروشگاه های John Lewis and Cineplex

درباره پروژه  فروشگاه های John Lewis and Cineplex

فروشگاه های جان لوئیس و سینپلکس که در یک طرح بزرگتر مرمت شهر ساخته شده اند ، نماهای های معمولی را که این ساختمان ها را نمایان می کند به چالش می کشند و راه های اتصال به یک بافت شهری را کشف می کنند.

نمای پرده ای فزوشگاه

نمای این فروشگاه به عنوان یک “پرده خالص” طراحی شده است تا اجازه دهد بدون ایجاد نمای درهم بیرونی همزمان با فراهم آوردن منظره ای از بافت بیرونی و نور طبیعی ، خریداران تغییر کنند. طرح الگو از چهار صفحه با چگالی مختلف تشکیل شده است که یکپارچه در سراسر نما دیده میشود ، درزهایی بین پانل های شیشه ای پراکنده می شوند و حس تداوم در الگو ایجاد می کنند. آینه ای بر روی دو لایه از دیوار پرده شیشه ای زمینه اطراف فروشگاه را منعکس می کند و همچنین با حرکت خورشید در داخل ساختمان تغییر می کند. نمای جلوی طبقه های فروشگاه ، الگوی روی نمای دوبل را تراز می کند و به مشتریان اجازه می دهد تا از بیرون ، در حالی که یک نمای مورب از سطح خیابان ، الگوهای موجود در دو لایه از یکدیگر جداشده و جلوه ای ایجاد می کنند که باعث کاهش دید در آن می شود. نمای بدست آمده شفاف و بازتابی است و به فضای داخلی و خارجی فروشگاه اجازه می دهد تا با زمینه های مختلف به شیوه های مختلف درگیر شود.

ادامه مطلب
هزینه ۶۳ میلیارد تومانی خانه اتحادیه برای شهرداری

صفحه ضد باران

بر خلاف فروشگاه ، سینپلکس که مجاور آن است ، باید یک محوطه خالی باشد. این بخش با دیواره ضدبارانی فولادی و ضدزنگ که به شکل آینه ای مات و راه راه است تا با پلاستیک در امتداد محیط احاطه شده است. صفحه ضدباران به گونه ای طراحی شده است که با ۱۰،۳۰۰ پنل از جنس فولاد ضدزنگ باریک مونتاژ شده است. این نما که به صورت لحاف دیده می شود و تصاویر را که روی آن پیش بینی شده است ، رد می کند. پلات ها و آینه ها به هم متصل می شوند ، سایه ، بافت و رنگ را ایجاد می کنند ، در حالی که پخش نور روی سطح باعث ایجاد تصاویر در حال تغییرِ مداوم می شود. از این رو نمای معمولی سینپلکس به “پرده تئاتری” تبدیل می شود که زمینه آن را درگیر می کند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار − چهار =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا