آموزشیپروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتتکمیل شدهدانشگاهدفاتردفتر معماری FMAفرشید موسویکاربریلندنمعماران

کالج راونزبورن (Ravensbourne) | فرشید موسوی

کالج راونزبورن (Ravensbourne)
معمار: فرشید موسوی

موقعیت: انگلستان، لندن
وضعیت:
ساخته شده
مساحت: ۲۱۵۰۰ متر مربع
تاریخ ساخت: ۲۰۱۰
کاربری: آموزشی
کارفرما: Ravensbourne in partnership with Greenwich Peninsula Regeneration Ltd
عکس:  Benedict Luxmore, Danica Kus, Kevin Sansbury, Darryl Chamberlain
بودجه: بودجه ۴۳ میلیون پوند


کالج راونزبورن (Ravensbourne)
کالج راونزبورن (Ravensbourne)

درباره پروژه  کالج راونزبورن (Ravensbourne)

کالج راونزبورن دانشگاهی در زمینه رسانه ها و طراحی دیجیتال است. در سال ۲۰۱۰ تکمیل شد ، ساختمان جدید در کنار The O2 و در شبه جزیره گرینویچ قرار دارد. کالج با انتقال به بیرون از لندن یک ساختمان جدید که قصد داشت تا این موسسه را به موسسات و صنایعی که با آن ارتباط دارد نزدیکتر کند. بنابراین ساختمان جدید به گونه ای طراحی شده است که با محیط کاری صنعت همخوانی داشته باشد. همچنین این برنامه برای تأمین خواسته های قرن بیست و یکم با فراهم آوردن فضاهای قابل انعطاف استودیویی وجانشین شده با فن آوری های هنری ، به راحتی قابل مشاهده است.

فضای داخلی

محیط یادگیری استودیویی باز در طبقه های تقسیم شده قرار دارد که در اطراف دهلیز پله ای قرار دارند و در آن گردش عمودی قرار دارد و امکان برقراری ارتباط بینایی و بدنی بین بخش های کالج را فراهم می کند. پله همچنین یک دهلیز پایین تر در اختیار دانشکده قرار می دهد ، که از سطح زمین به طبقه ۳ می رود که در آن می توان رویدادهای عمومی را برگزار کرد و یک دهلیز فوقانی که توسط دانشکده فقط برای اجتماعات غیررسمی و رویدادهای بین دپارتمانی استفاده می شود ، کلکسیون ها ، کارگاه های آموزشی و همچنین سخنرانی های بزرگ این تنوع مقیاس ها و انواع فضاهای یادگیری رسمی و غیررسمی ، همراه با فضاهای قابل انعطاف استودیویی که انواع تنظیمات فضایی را برای بخش های مختلف امکان پذیر می سازد ، کالج راونزبورن را با یک محیط یادگیری قرن بیست و یکم فراهم کرده است که دیگر تمرکز آن بر معلم محوری نیست. پارادایم محور است که در آن یادگیری به عنوان یک فرآیند مشترک با دانشجویان ، همسالانشان ، دانشکده ها و دسترسی به جهان از طریق اینترنت تجربه می شود.

ادامه مطلب
وام ساخت مسکن خریدار ندارد

صلاحیت BREEAM

این ساختمان همچنین با صلاحیت BREEAM از جهت زیست محیطی معتبر شناخته شده است. این دو دهلیز به نمای خارجی متصل شده اند تا اثر خنک کننده ی طبیعی فراهم شود ، و همچنین به صورت بصری فضاهای یادگیری داخلی را با بافت شهری اطراف آن متصل می کند. این ساختمان همچنین بسیار انعطاف پذیر طراحی شده است که با گذشت زمان امکان ضایعات کمتری در ساختمان ایجاد شود هر فضای استودیویی حداقل دارای یک جنبه بیرونی با ردیف دو جداره است که نور روز کافی را فراهم می کند و نیاز به نور مصنوعی را ازبین میبرد. فضاهای استودیویی نیز توسط یک سیستم سردکننده خنک می شود که با پراکندگی انرژی از طریق کف ، به طور موثر ساختمان را گرم و سرد می کند.

نمای دانشکده

 دانشکده برای اینکه یک نهاد جهانی متمرکز در رابطه بین طراحی و صنعت باشد ، جنبه ی بیرونی ساختمان به عنوان یک روکش پرده ای از جنس آلومینیوم طراحی شده است ، متشکل از سه کاشی که زیر یک الگو گسسته پیروی می کند. بر این اساس ، صفحه اسکلتی ساختمان را پنهان می کند و انواع شکل و اندازه پنجره را ارائه می دهد که هر دو با ارائه دیدهای مختلف از سطح بیرونی و روشنایی ، استودیوهای باز را متمایز می کنند و بیانگر فرهنگ تولید معاصر هستند که در دانشکده آموزش داده می شود.

ادامه مطلب
مسابقه طراحي شناسه ميدان فلسطين | فرزان شاماسب لو،محمد افخمي

این ساختمان در زمان رکود سال ۲۰۰۸ تحت محدودیت زمانی و بودجه تحویل داده شد. این جایزه در صنعت ساخت و ساز بریتانیا در سال ۲۰۱۱ برنده شد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − 11 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا