آموزشیاسپانیاپروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتتکمیل شدهدانشگاهدفاتردفتر معماری FMAفرشید موسویکاربریمرکز تحقیقاتمعماران

مرکز انتقال فناوری لاریوجا (la_rioja) | فرشید موسوی

مرکز انتقال فناوری لاریوجا (la_rioja)
معمار: فرشید موسوی

موقعیت: اسپانیا، Logroño
وضعیت:
ساخته شده
مساحت: ۷۵۰۰ متر مربع
تاریخ ساخت: ۲۰۰۷
کاربری: آموزشی تحقیقاتی
کارفرما: دولت منطقه لاریوجا
رئیس معماری کمیسیون : Jesus Alfaro Lafuente
سازه: (Agusti Obiol Sanchez, Nacho Costales Calvo (BOMA S.L
خدمات ساختمانی:  (Ramon Cos Gavalda, Ricardo Bergay Fernandez (Grupo J G
طراح منظر: Teresa Gali Izard
عکس: Jordi Todo, Ramon Pratt, Sergio Padura


مرکز انتقال فناوری لاریوجا(la_rioja)
مرکز انتقال فناوری لاریوجا (la_rioja)

درباره پروژه  مرکز انتقال فناوری لاریوجا (la_rioja)

مرکز انتقال فناوری ، واقع در حومه لوگرونو ، پایتخت منطقه لاریوجا ، چندین محیط دانشگاهی – یک مرکز ملی آموزش فناوری اطلاعات ، یک مرکز انتقال فناوری برای تحقیقات و توسعه فناوری اطلاعات و یک محل پرورش برای مشاغل مرتبط با IT – را در یک مجتمع ادغام کرده است.

طراحی ساختمان

این ساختمان به گونه ای طراحی شده است که تأسیسات آموزشی را به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از چشم انداز طبیعی آن – محیطی که طبیعت و فناوری به طور ذاتی در آن ترکیب شده اند، تولید کند. این ارتباط بین محیط طبیعی و مصنوعی نیز یک نشان تجاری منطقه است که به خاطر شراب و محصولات کشاورزی ممتاز شناخته می شود.

این ساختمان به عنوان یک ساختار خطی طراحی شده است تا هم فضاهای آموزشی انعطاف پذیر و هم به حداکثر رساندن تماس بصری با قسمت بیرونی را فراهم کند. کلاس های درس و دفاتر در امتداد راهرویی که از داخل ساختمان دیده شوند ، تنظیم می شوند تا به سمت توپوگرافی اطراف تنظیم شده و از یکدیگر متمایز شوند. این راهرو که حاوی فضاهای عمومی ساختمان است ، از یک طرف به باغ های بیرونی باز می شود. از طرف دیگر کلاس های درس به سمت رودخانه و مزارع درخت باز می شود. یک سری رمپ و تراس فضای داخلی را به خارج گسترش می دهد. اینها توسط خطوط موازی کابل ها و فضای سبز ترکیب شده اند که یک سایبان سبز بر روی فضای گردش و فضاهای داخلی تشکیل می دهند. سقف ساختمان یک تراس عمومی که مشرف به پارک رودخانه است و با بلند کردن پل ها از هر طرف به سطح شهر وصل می شود.

ادامه مطلب
شيوا آقابابايي

مرکز انتقال یک ساختمان ساده است ، اما این امکان را برای دانش آموزان و دانشکده ها فراهم می کند تا بطور منظم در امتداد شیب های بیرونی ، و همچنین تراس پشت بام ملاقات کنند و باعث تبادل دانش و همچنین تماس با محیط اطراف شوند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + 6 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا