پروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتتکمیل شدهدفاتردفتر معماری FMAفرشید موسویفروشگاهکاربریلندنمراکز تجاریمعماران

فروشگاه Harrods Toys | فرشید موسوی

فروشگاه Harrods Toys
معمار: فرشید موسوی

موقعیت: انگلستان، لندن
وضعیت:
ساخته شده
مساحت: ۹۵۰ متر مربع
تاریخ ساخت: ۲۰۱۸
کاربری: تجاری
کارفرما:هارودز


فروشگاه Harrods Toys

درباره پروژه  فروشگاه Harrods Toys

طراحی بخش اسباب بازی های هارودز از اسباب بازی ها در یک محیط خنثی جنسیتی تجلیل می کند و تجربه ای را برای تمایز خرید اسباب بازی های هارودز از خرید  اسباب بازی های آنلاین فراهم می کند. این مفهوم از رنگی برای تشویق کودکان به ترکیب با فضا به شکلی مشابه استفاده می کند که کتاب های کودکان ، مانند کتاب های تونل پاپ آپ ویکتوریا ، نیاز به خوانندگان جوان خود دارند. به جای یک فضای آزاد که در آن همه اسباب بازی ها به طور هم زمان ارائه می شود ، بخش جدید اسباب بازی ها به صورت مجموعه ای از هشت اتاق ، هر کدام به دسته ای از اسباب بازی ها اختصاص داده می شود. این یک محیط صمیمی و خانگی را برای کاربران اسباب بازی ها ایجاد می کند و از طراحی اتاق خواب کودک تقلید می کند.

رنگ هر بخش

در هر اتاق یک رنگ واحد اعمال می شود و هر عنصر و وسایل مربوط به آن را از جمله کف ، دیوار ، سقف ، وسایل روشنایی ، قفسه ها و وسایل طبقه متوسط را می پوشاند. این ترکیب رنگ باعث کاهش نویز بصری می شود که معمولاً اسباب بازی را تعریف می کند و یک تنظیم ساده را ایجاد می کند که در آن کودکان به پردازش اطلاعات بصری کمتری نیاز دارند. محیط تک رنگ آنها را قادر می سازد تا نسبت به جسم موجود در هر اتاق حساس تر و منجر به تشخیص واضح تر فضا شوند.

ادامه مطلب
خانه شماره 12 | دفتر معماری مهرداد ایروانیان (MIA)

ماجراجویی در اتاق ها

برای تبدیل گذر به دنباله اتاق ها به یک ماجراجویی ، برش جزایر گردش از طریق اتاق ها از یک انتها به انتهای دیگر پوشانده می شود. این یک چشم انداز را فراهم می کند که هر هشت اتاق، رنگ را به طور یکجا در معرض دید مشتریان قرار می دهد و مشتریان جوان را تشویق می کند تا از طریق پیچ و خم اتاق ها فعال باشند. ماجراجویی در اتاق ها به کودکان اجازه می دهد تا تعامل بین رنگ ها را نیز تجربه کنند ، و تصور کنند که روابط جدیدی بین آنها وجود دارد، که توسط بزرگسالان از پیش تعیین نشده است. از آنجا که از یک اتاق به اتاق دیگر راه می روند ، تصویری از رنگ آن اتاق را در نظر می گیرند که با مراجعه به اتاقها به ترتیب متفاوت خواهد بود. به طور کلی ، بخش جدید اسباب بازی ها را می توان به عنوان یک فضای فروشگاهی در نظر گرفت که از نظر معماری برای کودکان در دنیای معمولی بزرگسالان هارودز بی نظیر است: فضاسازی صمیمی ، بازیگوش و آزمایشی، در زمین های بازی.

 

 

ادامه مطلب
مجله پژوهش و برنامه ریزی شهری 28

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × سه =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا