پروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتتکمیل شدهدفاتردفتر معماری FMAفرانسهفرشید موسویکاربریمجتمع مسکونیمراکز مسکونیمعماران

مجتمع مسکونی ۱۹ (Îlot 19) | فرشید موسوی

مجتمع مسکونی ۱۹ (Îlot 19)
معمار: فرشید موسوی

موقعیت: فرانسه، پاریس
وضعیت:
ساخته شده
مساحت: ۱۱۵۰۰ متر مربع
تاریخ ساخت: ۲۰۱۶۲۰۱۱
کاربری: مسکونی
تیم پروژه: Guillaume Choplain ، Marco Ciancarella، Philippe Dufour-Feronce، Sebastian Gey، vlvaro Fernández García،
Giulio Pellizzon، Walee Phiriyaphongsak، Ahmadreza Schricker، Emory Smith، Azizah Sulor and Joann Tang
مهندس معماری: Richez Associates
کارفرما: L’Epadesa
سازه: سازه ورنر سوبك
عکس: استفان گیل


مجتمع مسکونی 19 (Îlot 19)
مجتمع مسکونی ۱۹ (Îlot 19)

درباره پروژه  مجتمع مسکونی ۱۹ (Îlot 19)

ساختمان Îlot 19 اولین ساخت و ساز مسکونی در La Défense در ۳۰ سال است. یک پروژه شهری که توسط EPADESA آغاز شده است تا بتواند فوراً در غرب La Grande Arche قدم بردارد. در جنوب خود، از محور تاريخي پاريس جبهه مي گيرد و فضاي بزرگي از شهر را بين موزه لوور و لادفنس مشخص مي كند. فراتر از Promenade de l’Arche ، مشرف به گورستان پوتئو است ، و از شمال با قبرستان نویلی و از شرق، با یک ورزشگاه جدید هم مرز است. موقعیت استثنایی آن باعث می شود که اولین بار هنگام ایستادن بر روی Historique روی پله های La Grande Arche به سمت غرب نگاه کنید و از سه طرف آن منظره ای از شهر را باز کنید. یک معماری بی نظیر و مقرون به صرفه است. 

ادامه مطلب
رفع نارضایتی شهروندان با اصلاح چاله های خیابان‌ها

ایده طراحی 

معماری ساختمان مسکونی lot 19 به گونه ای طراحی شده است که از رویکرد رادیکال آن به یک ساختمان مسکونی با مالکیت چند کاربره جدا نشدنی باشد. انکار این ایده که مسکن ارزان قیمت باید ساده و ارزان به نظر برسد ، سیستم جمع آوری، ساختار و مصالح آن ساختمان های بی نظیر و بسیار زیبا را به ساکنان خود ارائه می دهد ، در حالی که فارغ از تأثیرپذیری آنها ، یک تجربه زندگی توانمند را برای آنها فراهم می کند.

واحدهای مسکونی

واحدهای مسکونی در یک صفحه باریک خطی به عمق ۱۲ متر قرار گرفته اند که به یک ستون ۳ طبقه عمیق تر بین سطح فضای عمومی جدید (تفرجگاه) و گورستان Neuilly می روند. فضاهای تجاری و محل های دانشجویی در سطوح پایین قرار گرفته اند. سطح فوق ۹۱ آپارتمان دو وجهی را در سطوح ۱-۹ (۷۲ مورد از آنها مقرون به صرفه است و ۹ مورد آن “آپارتمان های مسکن اجتماعی” که برای ساکنان نانتره اختصاص داده شده است) و ۱ سطح پنت هاوس های خانه با چیدمان فراهم می کند. 

در داخل صفحات کم عمق ، آپارتمان ها – صرف نظر از نوع تصرف آنها – به صورت جانبی مرتب شده اند و هر یک از آنها به یک آسانسور و هسته پله دسترسی دارند. راهرو دسترسی آسان به ساکنان با عادات و شیوه های مختلف زندگی اجازه می دهد بدون ایجاد مزاحمت در یک ساختمان واحد با هم زندگی کنند. علاوه بر این ، چینش این سازه از نظر زیست محیطی پایدارتر است زیرا آپارتمانهای دو وجهی از تهویه طبیعی و تعداد زیادی نور طبیعی و منظره شهر بهره مند می شوند.

ادامه مطلب
اولین سامانه دررابطه با تسهیلات نوسازی در بازآفرینی شهری

طراحی نمای ساختمان

در قسمت جنوبی ، کفها در جهات متناوب با ۲ درجه می چرخند تا نمای محوری از Ax Historique به فضاهای بیرونی وارد شود. این امر همچنین یک بخش پله دار برای ساختمان ایجاد می کند و در نتیجه این امر فضاهای خصوصی در فضای باز در طبقات متناوب به صورت بیرون زده یا فرو رفته متمایز می شوند. فضاهای باز برجسته با روکش های کشویی آلومینیومی ببرای حفظ حریم خصوصی در حالی که فضای باز توسط کف بالا سایه زده شده است ، مانند بالکن های باز عمل می کند. از این رو بخش پله ای بنا ، میزان مواد مورد نیاز برای سایه بان واحدهای مسکونی را کاهش داده و ساختمان را از نظر زیست محیطی پایدارتر می کند. فضاهای روباز خصوصی در هر انتهای آپارتمان ها ، صرف نظر از نوع اجاره ، و محدوده اندازه ، شکل و جهت گیری از یک انتهای ساختمان به طرف دیگر ، به دلیل شکل ظاهری کفپوش ها – در نتیجه ارائه می شود ساکن آینده نگر گزینه های بیشتری را انتخاب کنید.

طراحی که در نظر گرفته شده، به گونه ایست که اتاق های دانشجویی و اقامتگاه ها از حریم خصوصی بهره مند شوند. فضاهای روباز در انتهای هر آپارتمان صرف نظر از نوع کاربرد، در ساختمان ارائه می شود. با مشخصات  ضربدری طبقه ، از نظر اندازه ، شکل و جهت گیری ،از انتهای یک ساختمان به طرف دیگر متغیر هستند. کلیه آپارتمان ها و اتاق های دانشجویی پوشیده از کرکره های آلومینیومی کشویی با ارتفاع کامل است. در نتیجه ، یک اتاق دانشجویی با رابط کاربری خود به عنوان یکی از آپارتمان های ساده یا پنت هاوس ها ، همان ترکیب داده می شود که نشانه های بصری مقرون به صرفه را از قلمرو شهری که در آن سهیم هستند حذف می کند. برای جلوگیری از هزینه های اضافی، نمای بیرونی ساختمان با کف آلومینیومی ، شیشه ، بتن و کف چوب سخت ساخته شده است – همه اینها موادی هستند که به مرور زمان نیاز به نگهداری بسیار کمی دارند

ادامه مطلب
خانه فروردین | دفتر طراحی پیرامون

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + 17 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا