اخباراخبار میراث فرهنگی

اختصاص اعتبار برای مرمت سقف بازار تاریخی اراک

اختصاص اعتبار برای مرمت سقف بازار تاریخی اراک

به گزارش آرکاو و نقل از خبرگزاری ایمنا؛ محمدکریم شفیعی در نشست اراک پژوهی، که با حضور جمعی از فرهیختگان و نخبگان شهر اراک به مناسبت هفته نکوداشت روز اراک برگزار شد، اظهار کرد: روز اراک و سرود اراک، بابی است برای همگرایی، همسویی و حس تعلقی که باید بین مردم و مسئولان و تمامی کسانی که می‌خواهند برای این شهر قدمی بردارند.

وی در خصوص اعتبار تخصیص داده شده جهت مرمت سقف بازار تاریخی اراک، گفت: در یک کار بزرگ و با همتی که از سوی شهرداری و با تصویب شورای شهر انجام شد، ۲۰ میلیارد ریال اعتبار جهت کمک به میراث فرهنگی برای مرمت سقف بازار در نظر گرفته شده و این بودجه تامین اعتبار شده و باید تلاش کنیم تا به هر نحوی احیا بازار اراک هرچه سریع‌تر عملیاتی شود.

شهردار اراک با اشاره به اینکه رویکرد مدیریت شهری امروزه صرفا رویکرد خدماتی نیست، خاطرنشان کرد: امروزه مسئولیت اجتماعی بر عهده شهرداری است، یعنی به همان اندازه که باید کار عمرانی انجام دهد، به همان سطح، شکل، کیفیت و روش نیز باید کار فرهنگی و اجتماعی انجام دهد.

ادامه مطلب
یادبود شمس | Caat studio

شفیعی گفت: در حال حاضر ۵۰ درصد و بیشتر فعالیت‌های شهرداری معطوف به فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی است و هرگونه فعالیتی که شهرداری باید انجام دهد، باید ارزیابی فرهنگی و اجتماعی داشته باشد.

مدیریت شهری باید در مسیر درخواست‌های شهروندان حرکت کند

شفیعی با بیان اینکه امروزه شهرها بر اساس درخواست شهروندان اداره می‌شوند، تصریح کرد: مدیریت شهری باید در مسیر درخواست‌های شهروندان حرکت کند، در این راستا مجموعه شهرداری و شورای شهر در دستور کار دارند تا بودجه سال ۹۹ را بر اساس محله‌های سطح شهر تنظیم کنند، به این صورت که برای ۵۵ محله اراک و با همکاری خود شهروندان با شناسایی و کارشناسی درخواست‌های به حق ایشان در امور شهر، بودجه در نظر گرفته شود و در واقع بودجه شهر اراک در سال ۹۹ بر اساس محله‌محوری و محله‌گرایی به اضافه پروژه‌هایی که فرا محله‌ای هستند، تنظیم و تصویب شود.

شهردار اراک افزود: امروزه شهرها به سمت شهر خلاق در حال حرکت هستند و عرصه‌های مختلف عمرانی، خدماتی و فرهنگی و اجتماعی شهر دغدغه شهرهای خلاق است.

شفیعی اظهار کرد: ما شهرهای دوستدار کودک، سالمند و در کل انسان داریم که به عنوان شهر انسان محور تلقی می‌شوند، یعنی این که بیشتر فعالیت‌های شهرداری متمرکز به فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی و در واقع انسان محور است، چراکه این انسان است که به شهر و تمام اجزا و عناصر آن هویت می‌بخشد و انسان‌محور تمام اموری است که باید مورد توجه قرار گیرد و به این طریق توسعه شهرها به تعالی برسد.

ادامه مطلب
سایت‌ها از دفاتر املاک پررنگ‌تر شدند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − 12 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا