اخباراخبار معماری

پرینتر های سه بعدی خانه ساز؛انقلابی در بحث مسکن

پرینتر های سه بعدی خانه ساز می تواند انقلابی در بحث مسکن بر پا کند

به گزارش رسانه خبری آرکاو؛ بر اساس مقاله ای از انیستیتوی World Resources330 میلیون خانوار در دنیا نمی توانند خانه های قیمت مناسب برای زندگی پیدا کنند و مشکل اینجاست که وضعیت رو به وخامت است. رویترز در سال ۲۰۱۵ گزارش داد، حومه ی شهرها در آمریکای لاتین که با زباله های فلزی و چوب ساخته شده اند، روز به روز بزرگتر می شوند.

پرینتر سه بعدی خانه سازی

اما حالا یک استارتاپ ساختمان سازی در تگزاس به نام Icon و یک ارگان غیرانتفاعی سانفرانسیسکویی به نام New Story قصد دارند برای مشکل مسکن کاری بکنند. آن ها بر روی خانه هایی کار می کنند که در کمتر از بیست و چهار ساعت ساخته می شوند و هزینه ی ساخت آن ها زیر ۴۰۰۰ دلار است. برای ساخت این خانه ها از پرینتر های سه بعدی خانه ساز استفاده می شود که برای کار در شرایط سخت طراحی شده اند.

Icon و New Story اخیراً با تولید اولین خانه ی سه بعدی در آمریکا با استفاده از پرینترهای سه بعدی ساخت خانه ، این فناوری را به اثبات رساندند. یکی از سرمایه گذاران New Storyy به نام متیو مارشال در یک ایمیل توضیح داد:«ما می خواستیم چیزی بسازیم که با قانون ساخت و ساز آمریکا تطابق داشته باشد و همچنین بتواند فناوری را به اثبات برساند. با این فناوری می توان خانه های ایمن و مستحکمی ساخت که در برابر گردباد و زلزله مقاوم باشند.»

ادامه مطلب
اهمیت توزیع متناسب کاربری‌ های شهر چیست؟

افراد خلاقیت در ساخت و ساز را فراموش کرده اند

بنیانگذار آیکون، جسیون بالارد، می گوید او و شرکایش الکس لروکس و ایوان لومیز کار خود را از سال ۲۰۱۷ آغاز کرده اند. آن ها به ساخت خانه هایی که مردم توانایی خریدشان را داشته باشند، علاقه مند بوده اند و روش آنها هدر رفت کمتری داشت. بالارد می گوید:«رویکردهای ساخت و ساز مدتهای مدیدی است که تغییر نکرده است و انگار افراد خلاقیت در ساخت و ساز را فراموش کرده اند.»

پیشرفت اصلی از توسعه ی پرینتر Vulcan 3-D printer ناشی شده است. یک ماشین که بر روی ریل حرکت می کند و خانه را لایه لایه می سازد.
بالارد توضیح می دهد:«تفاوت اصلی کار ما این است که کار پرینت را در محل انجام می دهیم. کمپانی های دیگر در انبار هایشان پرینت را انجام می دهند و قطعات را تولید می کنند، سپس در جای دیگر آن ها را بر روی هم سوار می کنند. ما اعتقاد داریم این کار خیلی از مزایای پرینت سه بعدی را ضایع می کند. ما چندین حق اختراع برای سخت افزار، نرم افزار، مصالح و غیره ثبت کردیم.

بالارد می گوید این پرینتر وزن کمی دارد و سوت ها و زنگ هایی دارد که باعث می شود مستقل باشد. مدل حال حاضر از یک ماده ی سازنده ی ابتدایی استفاده می کند اما آیکون در حال تحقیق بر روی مصالح دیگری است که بتواند در خانه سازی از آن ها استفاده کند.»

ادامه مطلب
۱۰ هزار واحد مسکن مهر پردیس امروز واگذار شد

ماده ی سازنده ارتجاعی و کارآمدتر خواهد شد

مارشال از نیو استوری می گوید ماده ی سازنده ارتجاعی و کارآمدتر خواهد شد. این ماده باید مورد تایید دولت آمریکا باشد و قابلیت استفاده در پرینتر را داشته باشد. با این روش تقریبا مصالح اصلا هدر نمی روند. پرینت سه بعدی باعث می شود افراد بتوانند طراحی های مختلف و متنوع داشته باشند، انحنا و شیب دیگر مشکل ایجاد نمی کند و گران تر نیست.

ساختن خانه ی نمونه در آستین تنها ۴۸ ساعت زمان برد؛ این در حالی است که پرینتر از سرعت بالقوه ش کندتر کار کرد. اگر این فرآیند همه گیر شود حتی در ۱۲ ساعت می توان یک خانه ساخت. پرینت خانه ی نمونه ۱۰۰۰۰ دلار هزینه داشت اما هدف این است که هزینه ی ساخت چنین خانه ای به ۴۰۰۰ دلار کاهش پیدا کند. بالارد می گوید:«این خانه، محکم، ضد آب و البته ابتدایی است.»

New Story در حال حاضر تلاش می کند تا با افزایش سرمایه ۱۰۰ خانه در السالوادور بسازد که به اولین شهرک پرینت سه بعدی تبدیل می شود. بالارد می گوید پرینت سه بعدی آینده ی ساختمان سازی را تغییر می دهد و کشورها را گسترش می دهد. این روش در ساخت خانه انقلاب به پا می کند و ساختمان سازی را از حیث سرعت، هزینه، طراحی، کارآمدی انرژی و سهولت تغییر می دهد.

ادامه مطلب
اولین گروه متقاضیان وارد بازار مسکن شده‌اند

بنابراین اگر در ال سالوادور یا سان فرانسیسکو زندگی می کنید، خانه ی سه بعدی بسازید؛ اگر به هزینه، مقاومت و رفاه اهمیت می دهید. آیکون در ماه های آتی از پروژه های دیگر رونمایی می کند.

منبع: dgtor

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + 1 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا