بازرگانی و دفاترپروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتتکمیل شدهساختمان های اداریفرشید موسویکاربریلندنمعماران

ساختمان جدید در ۱۳۰ Fenchurch | فرشید موسوی

ساختمان جدید در ۱۳۰ Fenchurch
معمار : فرشید موسوی

موقعیت: انگلستان، لندن
وضعیت: ساخته شده
مساحت : ۲۶،۰۰۰ متر مربع
کاربری: ادازی
تاریخ ساخت: ۲۰۱۳ – ۲۰۱۹
کار فرما: Aviva Life and pensions UK
سازه: WSP
نما: Werner Sobek
مدیریت پروژه : Gardiner & Theobald


ساختمان جدید در 130 Fenchurch
ساختمان جدید در ۱۳۰ Fenchurch

مشخصات پروژه ساختمان جدید در ۱۳۰ Fenchurch

ساختمان جدید در خیابان ۱۳۰ فنچرچ به عنوان یک برج ۱۷ طبقه میان طبقه ای طراحی شده است که ۲۶،۰۰۷ متر مربع فضای اداری تجاری درجه A را در اختیار شما قرار می دهد. سایت خیابان ۱۳۰ Fenchurch  واقع در شهر “لندن شرقی” (London Cluster) در شهر لندن است ، منطقه ای در داخل منظره شهر لندن که برای تغییر جهت تکمیل رشد روزافزون شهر تعیین شده است. ردپای این سایت کوچک ، هشت ضلعی و به طور نامنظم است و مساحتی بزرگتر رو به خیابان Fenchurch و یک بخش کوچکتر به عقب دارد که از یک طرف در معرض دادگاه فن (Fen Court) و خیابان دیگر (Cullum) قرار دارد. فقط دو گوشه  از هشت ضلعی به ساختمان های موجود وصل شده است که مرز عنوان را دارند. بنابراین سایت تقریباً آزاد است.

از آنجایی که خیابان فنچرچ به طور مداوم خم و باریک است ، هشت ضلع سایت هرگز از مسافت های طولانی دیده نمی شوند و فقط تا حدودی در مجاورت دیده می شوند. با توجه به اینکه شباهت ساختمان به دلیل ارتفاع و محیط شهری در افق شهر ظاهر نمی شود ، این ساختمان به گونه ای طراحی شده است که از طریق مفصل پاکت ساختمان ، نمای نزدیک را از اطراف خود نزدیک کند. این کار با ادغام پوشش ساختمان و فریم ساختاری در یک دیوار پرده شیشه ای فلوت مشخص برای ارائه ادراک در حال تغییر از سطح و عمق و همچنین نور و سایه برای نمای نزدیک انجام می شود.

ادامه مطلب
مرکز تجاری سرزمین رویاها | دفتر مهدی زاده و همكاران

قاب ساختاری پروژه

قاب ساختاری اصلی با دیوار پرده شیشه ای فلوت در امتداد فاصله ۳ متر به جای ستون معمولی ۹ متر ادغام شده است. این امر باعث می شود تا با استفاده از ستون های بزرگ ، بدون تقسیم فضا ، قسمت بندی شود. صرفه جویی در دو ستون در قسمت شمالی صفحه کف ، قسمت داخلی بین هسته و دیوار پرده بدون ستون است. ادغام قاب ساختاری با دیوار پرده شیشه ای و نبود هر ستون داخلی فضای داخلی اداری غیر منتظره شفاف و انعطاف پذیر را ایجاد می کند. فاصله ستون ها به فاصله ۳ متر نیز از این مزیت برخوردار است که در ارتفاعات شرقی و غربی مانند ” آفتاب شکن داخلی” عمل می کند و باعث جلوگیری از تابش مستقیم نور خورشید در سطوح پایین می شود و در نتیجه از تابش خیره کننده در فضای کاری جلوگیری می شود.

 نورگیری

دیواره پرده شیشه ای فلوت با فریت سیاه طراحی شده است که به دلیل یکدستی و سادگی می تواند از متناسب با آن باشد. در امتداد محیط معمولی کف اداری ، برش روی هر شیشه فلوت از بیشترین وضوح در مرکز طبقه بندی می شود ، برای به حداکثر رساندن میزان دریافت نور روز در دفاتر ، تا بیشترین تاریک در امتداد لبه هایی که در جلوی ستون های داخلی می نشینند تا حضور خود را نقاب کنند. در قسمت بیرونی برای تأکید بر انحنای هر یک از آنها و به حداکثر رساندن میزان نور روز در دفاتر که شیشه بدون ساختار از ساختار آن جدا شده است ، به منظور پاک کردن نواحی در مرکز هر قطعه شیشه مقعر ، درجه بندی می شود. در پایه ساختمان الگوی frit از خط سقف طبقه همکف به زمین طبقه بندی می شود تا منظره ای از لابی و همچنین خرده فروشی های این سطح را اشغال کند.

ادامه مطلب
فروشگاه کاتر پیلار | دفتر معماری کانسپت

در نتیجه شکل شکسته شده شیشه ای بازتابی از محیط اطراف را فشرده می کند و بارها آن را تکرار می کند و غنی و تنوع را در ارتفاعات مختلف ساختمان ارائه می دهد. برای ایجاد تنوع بیشتر در تجربه افراد هنگام حرکت در اطراف ساختمان ، مقیاس فلوتینگ نیز در ارتفاعات ساختمان متفاوت است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + دو =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا