آثار معماری ایراناستودیو معماری آکساپروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتتکمیل شدهدفاترساختمان های اداریکاربریمعماران

محوطه سازی نفت شمالی | استودیو معماری آکسا

محوطه سازی نفت شمالی
معمار: استودیو معماری آکسا

موقعیت: –
وضیعت:
ساخته شده
کاربری: اداری 
مساحت زمین: ۳۰۰متر مربع
تاریخ: ۱۳۹۴
طرح و ساخت: استودیو معماری آکسا


درباره پروژه محوطه سازی نفت شمالی

پروژه نفت شمالی شامل طراحی ، اجرا و نورپردازی لابی و فضای سبز این ساختمان بود که در سال ۹۴ توسط استودیو معماری آکسا در مدت ۷۰ روز به انجام رسید. استفاده از چوب ترموود در بخش بدنه ی نما و ترکیب آن با گیاهان سبز ، جذابیت خاصی به حیاط بخشیده است. همه چیز در طراحی این حیاط با ظرافت مثال زدنی انجام شده است . نکته جالب توجه شیارهای چمن کاری شده ایست که در بخش فضای عبور عابرین در نظر گرفته شده است .

ایده های خوب طراحی لنداسکیپ (محوطه) می تواند مکمل معماری باشد،گیاهان متعارف در حیاط، اضافه کردن رنگ ها، بافت و حتی عطر گل تا حد زیادی می تواند توجه بسیاری را بخود جلب کند. نگاه حرفه ای به محوطه سازی باعث ایجاد جذابیت محیط می گردد. همچنین ارزش افزوده قابل توجهی برای ملک بوجود می آورد. محوطه یک مرکز اداری یا هر مجموعه دیگر بیشترین فضا را به خود اختصاص می دهد، از این رو دیدگاه های تخصصی به محوطه سازی لازمه ایجاد فضایی متفاوت است.

ادامه مطلب
وعده‌های بی‌سرانجام حمایت از مستأجران

محوطه سازی

در نورپردازی محوطه می بایست به روشنایی معابر بکار رفته در محوطه ها توجه شود. از ایجاد مزاحمت نوری برای همسایگان مجاور محوطه ی مورد نظر پرهیز شود. به تعمیر و نگهداری چراغ ها و تجهیزات مرتبط با آن توجه خاص گردد. با توجه به کاربری محیط سطح نور لازم تامین گردد. چراغ ها و پایه ها با مبلمان استفاده شده در محوطه می بایست هماهنگ و مرتبط باشند. به ظاهر و شکل از نظر زیبایی اهمیت ویژه داده شود. مصرف انرژی الکتریکی به شکل بهینه باشد.

امروزه با افزایش جمعیت مجتمع ها، برج ها و آپارتمان های مسکونی و اداری فضاهایی هستند که محل سکونت تعداد کثیری از مردم به شمار می روند. وسعت بسیار زیاد این ساختمان ها و رفت و آمد های بسیار آن موجب شده تا در طراحی معماری، در بدو ورود فضایی را با عنوان لابی در نظر بگیرند. این فضای عمومی مورد استفاده همه ساکنان ساختمان قرار می گیرد بنابراین باید نیازهای آنان را به خوبی برآورده کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − دو =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا