آثار معماری ایرانآلماناستودیو هادی تهرانیبازسازی شدهپروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتدفاترساختمان های اداریکاربریمعمارانهادی تهرانی

ساختمان مسکونی اداری کلین | استودیو هادی تهرانی

ساختمان مسکونی اداری کلین
معمار: استودیو هادی تهرانی

موقعیت: آلمان، کلن
وضعیت:
بازسازی شده
مساحت: ۷۲۲۰۰ متر مربع
تاریخ ساخت: ۲۰۱۰
کاربری: اداری
مدیریت پروژه: آرن اریچسون
تیم پروژه: رابرت ارلاک، الکساندر مول، ایلگا نلز، کلودیا اسپرنمایر، آرن پاوئر و دیگر همکاران
جوایز: دارای جایزه MIPIM سال ۲۰۰۹، جایزه معماری کلنر ۲۰۱۰، خانه های شاخص جرثقیلی Rheinauhafen


"<yoastmark

درباره پروژه  ساختمان مسکونی اداری کلین

یک نوع برج جدید با سه سازه جرثقیل Rheinauhafen شکل گرفته است که در کلین، رودخانه سابق مستقر شده، اکنون یک مجتمع بازسازی شهری در امتداد راین که مدل آزادی مانند “ابر معلق” ساخته شده است.  یکی از آنها به عنوان یک خانه آپارتمان مسکونی و دو مورد دیگر به عنوان ساختمان اداری در سال ۱۹۲۴ توسط ال لیسیتسکی ساخته شده است. 

بیشترین حجم در ساختمان ها ، که هر یک از آنها فقط ۳۰ متر عرض دارند ، تا طبقه نهم را در بر میگیرد و تا طبقه شانزدهم گسترش می یابد. در کنار ارزش زیبایی شناختی، فضای هوای رودخانه هم نیز اثر گذار است که فضای عملکردی را نشان می دهد: مکانی را برای فروشگاه در دسترسی عموم که به داخل ساختمان ها می رود ، فراهم می کند.  این به طور مؤثر کلین را به رودخانه نزدیکتر می کند و شکاف بین ناحیه سابق رودخانه  و شهر داخلی را می بندد. با شکل های پویای خود و از طریق ارتباط با جرثقیل های احتراق تاریخی Yore ، یک سیگنال برجسته از طلوع آفتاب جدید را برای درگیری معماری در این شهر کنار رودخانه و همزمان با ایجاد یک درگاه به سمت آب در همان زمان ایجاد میکند.

ادامه مطلب
ساختمان مسکونی باغ مهر | دفتر معماری بن سار

 اثر ساخته شده بر روی فضای آن مکان، باعث ایجاد چشم اندازها و نمای متفاوتی شده که فضاهایی بوجود آمده است که انتظار نمی رفت.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + 6 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا