اخباراخبار شهرسازی

احتمال وقوع سیل و انسداد جاده‌ها در پی بارندگی‌ها در پلدختر و معمولان

احتمال وقوع سیل و انسداد جاده‌ها در پی بارندگی‌ها در پلدختر و معمولان

به گزارش رسانه‌ی خبری آرکاو و به نقل از سایت خبرگزاری خانه‌ی ملت؛ سیدحمیدرضا کاظمی با تایید خبر منتشر شده از سوی رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر مبنی بر وقوع سیل در استان لرستان، گفت: با توجه به اینکه پلدختر دارای جاده اصلی به خرم آباد، پلدختر و اندیمشک است، یک راه اضطراری در آن ایجاد کرده‌اند که یک مسیر آن آب و یک مسیر آن کوه است، بنابراین هم در معرض خطر ریزش کوه و هم سیل قرار دارد.

نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: این جاده دارای ایمنی لازم نیست و به طور قطع در صورت بارندگی زیاد مسدود شده و مشکلات جدی در این بخش ایجاد خواهد شد.

وزارتخانه‌های نیرو و راه‌وشهرسازی برای ایمن‌سازی جاده‌های ارتباطی پلدختر وارد عمل شوند

وی تصریح کرد: تاکنون اقداماتی در زمینه ترمیم دیواره‌های حفاظتی شهر پلدختر، معمولان و روستاهای حاشیه رودخانه انجام شده است، اما تنها ۳۰ درصد پیشرفت داشته است و چنانچه در این محدوده سیلاب ایجاد شود با مشکل مواجه خواهیم شد.

نایب رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی، از مسئولان مربوطه خواست تا هر چه سریعتر نسبت به رفع این دو مشکل وارد عمل شوند، چرا که در صورت وقوع سیل هم راه‌ها مسدود می‌شود و هم خانه‌های مردم که در مسیر رودخانه بودند و مبالغ زیادی برای بازسازی آنها بعد از وقوع سیل اخیر هزینه شده بود، مجدد دچار خسارت خواهند شد.

ادامه مطلب
ناصر فکوهی: شهر ؛ با کدام تعریف؟

این نماینده مردم در مجلس دهم، تاکید کرد: وضعیت موجود در این منطقه می‌طلبد که وزارت نیرو در رابطه با لایروبی رودخانه کشکان و ایمن‌سازی دیواره‌های حفاظتی و وزارت راه و شهرسازی برای ایمن‌سازی جاده‌های ارتباطی وارد عمل شوند.

نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: اگر این اقدامات به سرعت انجام نشود به طور قطع در صورت تداوم بارندگی‌ها، جاده‌ها مسدود شده و امکان امدادرسانی به این مناطق نیز وجود نخواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + 7 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا