اخباراخبار محیط زیست

الزام اتاقک پسماند برای ساختمان‌های بالای ۱۰ واحد

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران:
اتاقک پسماند برای ساختمان‌های بالای ۱۰ واحد الزامی می‌شود

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: برای کاهش هزینه‌های جمع آوری پسماند باید اتاقک پسماند را برای ساختمان‌های بالای ۱۰ واحد الزامی کنیم.

به گزارش آرکاو به نقل از ایمنا، صدرالدین علیپور با اشاره به هزینه‌های جمع‌آوری پسماند و زباله از شهر تهران، اظهار کرد: باید معماری ساختمان‌های شهری به سمتی برود که آپارتمان‌ها مجهز به اتاق پسماند شوند تا میزان تولید و هزینه جداسازی پسماند کاهش یابد.

وی با تاکید بر اینکه در بیشتر نقاط دنیا خانه‌ها مجهز به اتاقک پسماند شده‌اند، گفت: شکل کنونی جمع‌آوری پسماند که با استفاده از مخازن سطح شهر انجام می‌شود باید کنار رفته تا دیگر شاهد پدیده زباله‌گردی و نشت شیرابه نباشیم.

علیپور تصریح کرد: در حال حاضر قوانین مربوط به ایجاد اتاقک پسماند در ساختمان‌ها وجود دارد و ما باید در ساختمان‌ها مخازن جداگانه‌ای را تعبیه کنیم که با تفکیک زباله دیگر شاهد تبعات بعدی آن نباشیم.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با بیان اینکه با معاونت معماری و شهرسازی جلساتی را برای اجرایی کردن این موضوع برگزار کرده‌ایم، گفت: قوانین مربوط به این کار وجود دارد، اما در مورد نحوه اجرا باید به یک پروتکل اجرایی برسیم.

ادامه مطلب
چه خبر از بازسازی بقعه احمدبن‌ اسحاق ؟

وی گفت: در حال حاضر می‌توان این کار را از مجتمع‌های بالای ۱۰ واحد شروع کرد و ساخت اتاقک پسماند را برای ساختمان‌های بالای ۱۰ واحد الزام‌آور کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × پنج =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا