اخباراخبار مسکن

پرداخت تسهیلات به خانه‌های‌ با قدمت ۳۰سال

بانک مسکن کردستان به خانه‌های‌ تا ۳۰ سال قدمت تسهیلات پرداخت می‌کند

مدیر شعب بانک مسکن در کردستان گفت: این بانک برای خانه‌های تا ۳۰ سال قدمت تسهیلات ۴۰۰ تا ۸۰۰ میلیون ریالی از محل اوراق گواهی حق تقدم پرداخت می‌کند.

جلال الدین سلیمی اظهار داشت: تا پیش از تصویب این طرح، تسهیلات مسکن از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات به بناهای مسکونی با قدمت حداکثر تا ۲۵ سال تعلق می‌گرفت که طی بخشنامه جدید و برای آسانتر شدن شرایط برای خانه دار کردن اقشار جامعه این زمان به ۳۰ سال تغییر یافت.

وی اضافه کرد: برای دریافت تسهیلات مسکن از محل اوراق، قدمت یک ملک از تاریخ صدور پروانه‌ ساختمانی می‌تواند تا ۳۰ سال باشد.

سلیمی در خصوص شرایط سقف تسهیلات اعطایی به بناهای حداکثر تا ۲۵ سال ساخت افزود: سقف انفرادی تسهیلات اوراق مسکن در شهر سنندج ۵۰۰ میلیون ریال و سایر شهرهای استان ۴۰۰ میلیون ریال است و سقف این تسهیلات برای زوجین نیز در شهر سنندج ۸۰۰ میلیون ریال و در سایر شهرهای استان ۶۰۰ میلیون ریال است.
وی یادآور شد: استفاده‌کنندگان از تسهیلات اوراق برای خرید مسکن می توانند تا پایان آذر ماه سال جاری علاوه براین مبالغ، از تسهیلات بدون سپرده تا سقف ۱۰۰ میلیون ریال برای تسهیلات انفرادی و ۲۰۰ میلیون ریال برای تسهیلات زوجین نیز استفاده کنند.

ادامه مطلب
افزایش رضایت شهروندان با احداث پارک‌ های چندمنظوره

سقف تسهیلات در شهر سنندج ۴۰۰ میلیون ریال

مدیر شعب استان در تشریح پرداخت تسهیلات به بناهای مسکونی با قدمت بیش از ۲۵ سال گفت: در ساختمان های مسکونی با قدمت بیش از ۲۵ سال و حداکثر تا ۳۰ سال ساخت، سقف تسهیلات در شهر سنندج ۴۰۰ میلیون ریال و در سایر شهرهای استان ۳۵۰ میلیون ریال و تسهیلات زوجین به ترتیب ۷۰۰ و ۵۰۰ میلیون ریال تعیین شده است.

وی یادآور شد: حداکثر قدمت ساختمان‌های مشمول در تسهیلات خرید مسکن از محل انواع حساب‌های تعهدی، تغییری پیدا نکرده و بر این اساس، کماکان حداکثر قدمت ساختمان‌های مشمول، در تسهیلات صندوق پس‌انداز مسکن یکم ۱۵ سال، در تسهیلات حساب پس‌انداز مسکن جوانان ۲۰ سال و در تسهیلات صندوق پس‌انداز مسکن ۲۵ سال است.

سلیمی تاکید کرد: در استفاده از تسهیلات بانک مسکن علاوه بر شرط قدمت ساختمان، اجرای آیین‌نامه ۲۸۰۰ در استحکام ساختمان نیز رعایت شده باشد.
مدیر امور شب بانک مسکن کردستان افزود: تمام تسهیلات بانک مسکن اعم از تسهیلات از محل اوراق، صندوق پس‌انداز مسکن یکم، عادی و حساب پس انداز مسکن جوانان تا سقف حداکثر ۸۰ درصد ارزش ملک قابل پرداخت است به این معنا که اگر سقف تسهیلات از ۸۰ درصد ارزش کارشناسی ملک بیشتر باشد در این صورت میزان تسهیلات پرداختی کمتر از سقف های اعلامی خواهد بود.

ادامه مطلب
احداث خانه های مقرون به‌صرفه برای سربازان

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − چهارده =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا