اخباراخبار شهرسازی

بررسی نما بعد از صدور پروانه انجام شود

سازنده برتر منطقه ۱۵ تاکید کرد:
بررسی نما بعد از صدور پروانه انجام شود

سازنده برتر منطقه ۱۵ تهران گفت: خواسته من از شهردار محترم این است که جواز صادر شود و ساختمان تا مرحله سفت کاری پیش برود و در ادامه که جای پنجره ها مشخص شد، طرح نما بررسی شود.

مجتبی روزبهانی ضمن اشاره به این مطلب، افزود: اگر به درستی دستورالعمل و قوانین در کمیته های نمای مناطق پیاده سازی شود و از نگاه سلیقه ای خودداری کنند، قطعا در آینده شهر موثر خواهد بود.

وی در پاسخ به این سوال که تا چه اندازه کمیته های نما باعث طولانی شدن زمان صدور پروانه ساخت می شوند، اظهار داشت: نوع کار ما به گونه ای است که چون جوازها نیازمند تایید فاز دو توسط نظام مهندسی است، تاثیری بر طولانی شدن فرایند پروانه ندارد اما کسانی که معماری یک مرحله ای دارند قطعا دچار مشکل می شوند.

سازنده برتر منطقه ۱۵ تهران در ادامه به ارائه راهکاری برای جلوگیری از تطویل صدور پروانه پرداخت و خاطر نشان کرد: با شرایط موجود زیر ساخت های لازم را برای کمیته های نما نداریم؛ در حال حاضر تاییدیه کمیته نما صادر می شود اما در فرایند اجرایی می بینیم که نمای نهایی با نمای تایید شده تفاوت بسیاری دارد. برای حل این مشکل خواسته من از شهردار محترم این است که جواز صادر شود و ساختمان تا مرحله سفت کاری پیش برود و در ادامه که جای پنجره ها مشخص شد، طرح نما بررسی و تایید شود.

ادامه مطلب
طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای جدید موفق خواهد بود

روزبهانی با بیان اینکه برخی سازندگان منطقه ۱۵ از نظر مالی مشکل دارند و سعی می کنند که در مرحله نما هزینه بالایی متحمل نشوند، ادامه داد: من با چند طراح منطقه که همکاری می کنم، بسیار راضی هستم و اتفاقا همواره از آنها می خواهم که بدون توجه به هزینه ها طرحی را ارائه کنند که مناسب منطقه باشد.

منبع: صما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × چهار =

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا