آثار معماری ایراناستودیو معماری آکساپروژه ها براساس وضعیتتکمیل شدهدفاترساختمان های اداریکاربریمراکز تجاریمعماران

شرکت نوین پلاستیک | استودیو معماری آکسا

شرکت نوین پلاستیک
معمار: استودیو معماری آکسا

موقعیت: –
وضیعت:
ساخته شده
کاربری: اداری- تجاری
مساحت زمین: ۲۲۰متر مربع
طرح و ساخت: استودیو معماری آکسا


شرکت نوین پلاستیک
شرکت نوین پلاستیک

درباره پروژه شرکت نوین پلاستیک

دفتر شرکت نوین پلاستیک ایران با مساحتی بالغ بر ۲۲۰متر مربع توسط شرکت معماری و طراحی استودیو آکسا طراحی و اجرا شده است.مدت زمان طراحی این پروژه یک ماه و اجرای پروژه حدود سه ماه بوده است. آکسا استودیو با در نظر گرفتن اصول طراحی فضای اداری و استفاده از طرح های نوین و هم چنین مطابق با فرهنگ و اصول ایرانی سعی دارد طراحی جدید و متفاوتی را به عزیزان ایرانی هدیه دهد.پژوهش حاضر در صدد است تارضایت مندی کارمندان در فضای اداری با پلان آزاد را بررسی کند . درواقع هدف تعیین ارتباط بین عملكرد كاركنان و محیط فیزیكی كارشان است. حاصل مطالعات انجام شده رسیدن به الگویی بود که ۵ فاکتور تاثیر گذار در جلب رضایت کارکنان در محیط کار را شامل می شد .

این فاکتورها عبارتند از :

تهویه ، نور، ارتباطات ، حریم خصوصی وعملکرد . که چهار فاکتور اولیه بر عملکرد تاثیرگذاشته و عملکرد نیز رضایت از محیط را تحت تاثیر قرار می دهد.در ساختمانهای اداری برای افزایش ارتباط بین کارمندان و ارباب رجوع ، دسترسی بهتر کارمندان به فایلها و وسایل مورد نیاز و نیز بهره گیری بهتر از نور و تهویه در فضاهای داخلی ، مناسب تر است که

از فضاهای با پلان آزاد استفاده کرد .استفاده از چوب ترمو باعث گرم تر شدن فضای اداری و هم چنین گیاهان سبز باعث زندگی بخشیدن به محیط کارمندان این مجموعه شده است.مدرن بودن در کنار استفاده از نماد های ایرانی در فضای کاری مجموعه باعث هویت بخشیدن فضا می باشد.استفاده از رنگ های سفید و خواکستری در مجموعه باعث قوی تر شدن کار و اهمیت به موضوع روانشناسی محیطی فضای اداری می باشد.با توجه به اینکه فضای اداری باید معرف شغل و فعالیت آن مجموعه باشد.در روانشناسی رنگ خاکستری بیان شده است که شخصیت را با ثبات می کند و در تغییر نگرش های عقلانی و منطقی مفید است.

ادامه مطلب
مبلمان مدولار شهری | شرکت معماران کاموری

طراحی خلاقانه دیوار سبز در محیط اداری

زندگی امروزی گاهی میتواند چنان سریع و شلوغ باشد که فرصتی برای تحسین و لذت بردن از طبیعت نداشته باشم. ۸۰٪ از ما در مناطق شهری زندگی می کنیم و ۹۰٪ وقتمان در فضای داخل ساختمان صرف می شود.دیوار های سبز یکی از زیباترین مواردی است که می تون به هر فضایی اضافه کرد، آن ها همچنین باعث ایجاد فضایی خاص و منحصر به فرد می شوندو به آرامش شما کمک شایانی می کنند. در دنیای مدرن امروزی، ما زمان زیادی را صرف کار فشرده و طاقت فرسا میکنیم تا به موفقیت های مد نظرمان برسیم، ولی در این حین لزومی ندارد که طبیعت را نادیده بگیریم. با این دیوارهای خاص می توانی طبیعت و کار را با هم ترکیب کرد و تندرستی و کارایی و سلامت عمومی را به ارمغان می آورند.

مزیت دیوار های سبز در دفاتر اداری

– دیوار سبز باعث افزایش راندمان کاری می شود :

بنا بر گزارش دانشگاه فناوری سیدنی (UTS) سه تا شش گیاه در ادارات می توانند به طور قابل توجهی ترکیبات آلی فرار (VOCs) را کاهش دهند.مطمئنا در هوای تمیز تمرکز و تفکر آسان تر صورت می گیرد . بنابر تحقیق دانشمندان اروپایی، به ازای ۱% بی کیفیت و آلوده تر شدن هوا ، ۱۰% کارایی و بهره وری کاهش پیدا میکند.این تحقیق بر اساس مطالعه مواردی چون میزان زمان اتمام کارهای محاسباتی، عملکرد خلاقانه، توانایی و توجه و تمرکز صورت گرفته است. با دیوار سبز می توانید بیشتر از ۳ تا ۶ گیاهی را که میخواهید در اداره و یا محل کار خود به کار ببرید، که در این صورت هوایی تمیز تر و با کیفیت تر از آنچه که انتظارش را دارید برای شما فراهم می کند. دیوار های سبز بیشتر ازپولی که صرف داشتن آن ها می کنید برای شما سود و مزیت دارند!

ادامه مطلب
آسودن در پناه سازه‌ های بادوام/خانه‌دار شدن؛ رؤیای شهروندان

-نمایی زیبا برای محل کار شما و تاثیر گذاری عالی :

همه ما نیازی ذاتی برای ارتباط با طبیعت داریم. دیوار های سبز خیره کننده و تاثیرگذار اند و می توانند ارتباط عاطفی مناسب بین کارمندان و محیط کارشان فراهم کنند. مطمئنا همه محیط کاری خلاقانه و جذاب تر را بیشتر دوست دارند. با توجه به اینکه مردم در کنار و اطراف گیاهان احساس راحتی بیشتری می کنند، اگر از دیوار های سبز در شرکتتان استفاده کنید، این دیوار ها حس اعتماد، پایداری، و سرزندگی را به مخاطبتان القا می کنند. ایجاد تاثیر مثبت برای هر کسب و کاری امری حیاتی است و دیوار های سبز می توانند برای رسیدن به این تصویر عالی از شرکتتان به شما کمک کنند.

عملکرد 

دیوار های سبز دمای داخلی را کنترل می کنند بر خلاف مصالح ساختمانی مثل آجر و بتن، سطوح گرمای خورشید را در خود نگه نمی دارند، بلکه آن را منعکس می کنند. دیوار های سبز در تابستان و فصل گرما در طی پروسه ی تبخیر، باعث کاهش دمای محیطی خود می شوند

متعادل سازی

این کاربرد دیوار سبز باعث کاهش مصرف انرژی برای متعادل سازی دمای هوای محیط کار می شود. مناسب با هر فضایی در هر اندازه ای شاید فضای اداری شما کوچک باشد ولی این به این معنا نیست که نمی توانید از دیوار سبز در آن استفاده کنید. مسئله ای که در مورد دیوارهای سبز وجود دارد این است ک آنها سطح زمین را نمیگیرند.

ادامه مطلب
ساختمان اداری تجاری فرانتیوم | فرزاد دلیری

در عمل یعنی کار گذاشتن دیوار سبز در محیط اداری شما باعث کاهش فضای موجود نمی شود. دیوار های سبز در اندازه های مختلفی وجود دارند و شما می توانید به نسبت فضایی که دارید از مزایا و کاربرد دیوار سبز بهره ببرید. پس اگر قصد بازسازی یا تغییر معماری داخلی شرکت یا اداره خود را دارید، دیوارسبز پر مزیت ترین و سودمندانه ترین گزینه پیش روی شما خواهد بود 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + 12 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا