اخباراخبار شهرسازی

افتتاح محور میانه به بستان‌آباد با حضور رئیس‌جمهور

محور میانه به بستان‌آباد با حضور رئیس‌جمهور افتتاح می‌شود

به گزارش آرکاو و نقل از خبرگزاری آنا از وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی‌با اشاره به فشارهای سیاسی و عدم تکمیل زیر‌ساخت‌ها اظهار کرد: نتوانسته‌ایم آن‌گونه که بایسته است از ظرفیت موجود استفاده کنیم.

اسلامی عضویت ایران در راه‌آهن کشورهای مشترک‌المنافع، توسعه تعاملات با ترکیه و افتتاح ترمینال آستارا-آستارا و حرکت بار ریلی به سمت شمال روسیه را از دستاوردهای جمهوری اسلامی در حوزه راه برشمرد و افزود: محور غربی کریدور شمال-جنوب به موازات محور شرقی در حال تکمیل است و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وزیر راه و شهرسازی، اجلاس پنج‌جانبه در آنکارا با حضور مدیرکل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران را از دیگر نکات مثبت توسعه خطوط راه در کشور دانست و افزود: محموله غلات هدف این نشست بود و قرار است علاوه بر این، کانتینرهای چینی جهت دسترسی به آنکارا از این مسیر تردد کنند.

اسلامی بیان کرد: هم‌اینک چین برای ترانزیت کالا از این ظرفیت استفاده می‌کند و به‌تازگی کشورهای دیگری مشتاق به استفاده از این ترانزیت ریلی شده‌اند.

وی‌ افزود: وقتی سیستم حمل‌ونقل و ترانزیت تسهیل و برای بازرگانان مزیت ایجاد می‌کند، به همان میزان برای تجار فرصتی به‌دقت می‌آید تا از کسب‌وکارهای پیرامونی ترانزیت بهره‌مند شده و نقش بیشتری در صادرات غیرنفتی ایفا کنند.

ادامه مطلب
تغییر سبک زندگی ناشی از بحران کرونا

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: با کریدور جدید سالی ۳ الی ۴ میلیون تن بار جابه‌جا می‌شود و ۴۰ درصد در پایه اولیه حمل‌ونقل بار ترانزیتی ایران را گسترش می‌دهد.

اسلامی اضافه کرد: هم اینک حلقه‌های مفقوده موجب زنجیره‌ای ناقص شده است؛ برخی مسیرها نیازمند خط دوم هستند و مسیر بافق به تربت‌حیدریه نیازمند این خط دوم ریلی است.

وزیر راه افزود: در روزهای آینده محور میانه به بستان‌آباد با حضور رئیس‌جمهور افتتاح می‌شود که مسیر را تا تبریز ۴ ساعت کوتاه‌تر می‌کند، امیدواریم با تأمین منابع، این خط به جلفا متصل و به مرز ترکیه نزدیک‌تر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − 4 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا