اخباراخبار شهرسازی

رفع دائمی معضل آبگرفتگی ناشی از بارندگی در تهران

رفع دائمی معضل آبگرفتگی ناشی از بارندگی در تهران با تدوین طرح تفصیلی جامع شهری

به گزارش رسانه‌ی خبری آرکاو و به نقل از سایت خبری خانه‌ی ملت؛ در واکنش به انتشار خبری از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی مبنی بر اینکه در ۱۰۰ نقطه از تهران آبگرفتگی ایجاد شده و مردم باید از ترددهای غیرضروری بپرهیزند، گفت: اگر دلایل بروز آبگرفتگی بعد از بارش باران را در تهران ریشه‌یابی کنیم به این نتیجه می‌رسیم که توسعه این شهر و وضعیت سطوح ناهمگون در آن بر اساس اقتضای مهاجرت‌ها به ویژه در دهه پنجاه و اول انقلاب که جمعیت زیادی از روستاها برای اشتغال به پایتخت آمدند، صورت نگرفته است.

چرا با کمترین میزان بارندگی در تهران آبگرفتگی‌های گسترده ایجاد می‌شود؟

نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: این اقدامات بعد از مدت زمان طولانی که مسیل‌ها احداث شده، صورت گرفته و مشکلات زیادی را ایجاد کرده است، کما اینکه بسیاری از مسیل‌ها به بن‌بست و خانه‌های مردم خورده است.

وی تصریح کرد: آنچه مسلم است توسعه تهران باید بر اساس اصول شهرسازی و طرح تفصیلی جامع بلندمدت صورت می‌گرفت تا همه مسیل‌ها، روند جمع‌آوری آب‌های سطح الارضی و ایجاد شبکه فاضلاب بر اساس آن طراحی می‌شد.

ادامه مطلب
عدم رعایت استانداردها در مسکن مهر قزوین

محمودی شاه‌نشین خاطرنشان کرد: البته بعد از گذشت چند دهه که بارندگی به اندازه مطلوب نبوده است و سطح آن از حد متوسط نیز پایینتر بوده است، باعث شده تا با کمترین میزان بارندگی با مشکل آبگرفتگی در معابر مواجه شویم.

وی اظهار کرد: آنچه مسلم است در مورد نبود طرح جامع برای توسعه شهر و غیراستاندارد بودن سطوح و وضعیت مسیل‌ها تمام مدیریت‌های شهری به ویژه در ۵۰ سال گذشته باید پاسخگو باشند که چرا در جهت ساماندهی این بخش از تهران تلاش مضاعفی نداشته‌اند.

ساماندهی خیابان‌های تهران نیازمند مطالعات جامعی جهت جمع‌آوری آب‌های سطح الارضی است

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: ساماندهی خیابان‌های تهران نیازمند مطالعات جامعی جهت جمع‌آوری آب‌های سطح الارضی است، هر چند ایجاد شبکه فاضلاب اقدام اثرگذاری بود، اما آب‌های سطح الارضی که در پی بارندگی‌ها ایجاد می‌شود گرفتاری‌هایی را در سطح شهر ایجاد می‌کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تاکید کرد: این گرفتاری‌ها در حوزه حمل و نقل و ترافیک مشاهده می‌شود و می‌طلبد که مطالعات جامع تهران را مورد بازنگری قرار دهیم و هم دولت و هم شورای شهر و شهرداری برای آن اعتبار تعیین کنند و با نگاهی کلان‌نگر برای رفع مشکلات این بخش تدبیری بیندیشند.

ادامه مطلب
تعمیر واحدهای مسکونی مددجویان سیل‌زده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 2 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا