اخباراخبار مسکن

اختصاص سهمیه از طرح اقدام ملی مسکن به شهرها

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان عنوان کرد:
اختصاص سهمیه از طرح اقدام ملی مسکن به شهرها

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: سهمیه پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن برای شهرها بر اساس عرضه و تقاضا و نیاز منطقه اعلام شده است.

به گزارش آرکاو به نقل از ایسنا، مسعود بیات‌منش امروز در جلسه شورای مسکن استان اظهار کرد: برنامه استانی طرح اقدام ملی براساس نیازسنجی طرح جامع مسکن سال‌های ۹۸ و ۹۹ اعلام شده که سهم استان زنجان در این طرح ۷۶۲۲ واحد است که تعداد آن و نحوه ساخت در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر و زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، متفاوت است.

وی تعداد سهیمه شهرهای زنجان و ابهر در طرح اقدام ملی را به ترتیب ۲۷۶۴ و ۷۱۰ واحد برشمرد و گفت: راه و شهرسازی متولی تأمین زمین است. به برخی از شهرها سهمیه‌ای اختصاص نیافته که این کار در راستای آخرین مطالعات عرضه و تقاضا و نیاز مردم تعیین شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان ادامه داد: برای شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر ۱۲۹۱ واحد پیش‌بینی شده و در بخش بازآفرینی شهری نیز تسهیلات برای نوسازی و بهسازی ۲۸۶۷ واحد در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

ادامه مطلب
مسکونی هور | افشین خسرویان

وی به برنامه احداث پروژه‌های مشارکتی با ۱۷۸۲ واحد اشاره کرد و گفت: برخی پروژه‌ها در قالب واگذاری زمین ۹۹ ساله پیش‌بینی شده‌اند که شامل پروژه‌های ۵.۵ هکتاری، خیران زنجان، دانشگاه آزاد، بیماران ام اس و نیروی انتظامی می‌شود.

۲۰۰۰ واحد مسکن مهر در استان زنجان ساخته و به متقاضیان تحویل داده شده است

این مسئول خاطرنشان کرد: همچنین ۲۰۰۰ واحد مسکن مهر در استان زنجان ساخته و به متقاضیان تحویل داده شده است، اما با مشکلاتی همچون صدور پروانه پایان کار و تسهیلات مواجه شده که ارگان‌های مختلف را درگیر کرده است.

مسیح‌الله معصومی در ادامه این جلسه اظهار کرد: در تعیین نرخ صدور پروانه، دو مولفه شامل عرض معبر و متراژ واحد مسکونی موردنظر است که البته برخی مناطق به لحاظ محرومیت یا ویژگی‌های خاص را مستثنی کردیم.

شهردار زنجان با اشاره به اینکه این مبالغ در خیابان‌های کم‌عرض و متراژ پایین، کمتر و در خیابان‌های اصلی و تجاری که دارای ارزش‌افزوده هستند، بیشتر است، عنوان کرد: صدور پروانه با توجه به پروژه‌های مختلف از متری ۱۰ هزار تومان تا ۹۰ هزار تومان متغیر است.

وی با اشاره به اینکه هزینه صدور پروانه برای گروه‌های خاص همچون مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی، بافت‌های فرسوده و سکونت‌گاه‌های غیررسمی رایگان و یا با تخفیف ارائه شده است، اظهار کرد: برای فضاهای بهداشتی و درمانی که از هسته مرکزی به مناطق موردنیاز انتقال پیدا کنند، تخفیف و مشوق‌هایی تعلق می‌گیرد.

ادامه مطلب
آپارتمان شماره 5 | استودیو هرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 2 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا