پروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتدفاترسئولشاهین حیدریطرح پیشنهادی مسابقهکاربریکتابخانهگروه معماری موج نولیدا الماسیانمراکز فرهنگیمعماران

کتابخانه دیاگو | گروه معماری موج نو 

کتابخانه دیاگو
معمار: گروه معماری موج نو ( لیدا الماسیان، شاهین حیدری)

موقعیت: کره جنوبی، سئول
وضیعت: پیشنهاد رقابت
مساحت: ۴۵۰۰ مترمربع
کاربری: فرهنکی
تاریخ طراحی: ۲۰۱۲


کتابخانه دیاگو
کتابخانه دیاگو

مشخصات پروژه کتابخانه دیاگو

در طول تاریخ كتابخانه ها از انبار كردن اطلاعات چاپی كه فعالیت فقط در آن خوانده می شود ، سوق می یابند كه یك قطب ذهن ملاقات ، یادگیری ، تعامل اجتماعی و فرهنگی و دسترسی نامتناهی به طیف وسیعی از دانش باشند كه همراه با ویژگی های معاصر ما باشد. جنبش ها ، از یک حضور آرام از یک کتابخانه محلی که امروز این محله فاقد آن است ، پرده برداری کنید! ما خاطرات رهگذران را می بینیم و خاطرات قدیمی درختان را فراموش نمی کنیم در حالی که سکوت قدم زدن در مسیرهای باریک شکسته نمی شود. ما پناهگاهي براي خاطرات ، دانش و ادراك اجتماعي مي گذاريم كه در آن محیط اطراف را از نزدیک محاصره کند.

تلاش برای تار کردن مرز تیز یک ساختمان مدرن و شهر ، ایجاد نوعی ارتباط تنگاتنگ با مراجعان توسط نوارهای لایه لایه که از زمین سرچشمه می گیرد ، یک ورودی سبز سخاوتمندانه را القا می کند و به عنوان فضایی هوشیار ، گرم و خوانا در معماری ظاهر می شود.

نور

به عنوان یک ژست اصلی ، فرایند اولیه در قسمت مرکزی سایت برای نزدیک شدن به درختان کمتری در نظر گرفته شده است. گشودن یک فضای سبز و خزیدن به درون فضاها هنگامی که یک سالن بزرگ در یک حرکت مارپیچ ظاهر می شود ، گام های بعدی برای به دست آوردن حداکثر نور طبیعی روز برای نزدیک شدن به جامعه پایدار و جوهره زنده و مطبوع آن است.

ورودی ها

دو ورودی مستقل برای دستیابی به دسترسی راحت در دوره زمانی مختلف و وضعیت غواصان به کتابخانه و مناطق مادام العمر اختصاص داده شده است ، در حالی که از مداخلات عملکردی در حوادث همزمان جلوگیری می کند. با این حال ، مراجعان در یک فضای سبز و روابط متقابل اجتماعی که به صورت فصیح نشان داده شده است ، یکدیگر را ملاقات می کنند. این نه به عنوان یک پدیده یکپارچه و نه به عنوان بخش جداگانه ای از بافت شهر ظاهر می شود ، اما به عنوان یک پسوند مطلق شهر به همراه کلیه امکانات دوست داشتنی آن پیکربندی شده است.

کتابخانه پله ای

این کتابخانه بصورت پله ای تنظیم شده است که باعث می شود مراجعان به سالن اصلی و اتاق دوره ای برای استراحت و خواندن در حالی که در هنگام صعود ادبیات ، موسیقی ، تاریخ ، گفتگو و دانش اجتماعی به تدریج اکتشاف می کنند ، در سطح دوم فضا اختصاص داده شود. در حالی که منطقه غالب در طبقه بالا بخش خواندن و مطالعه است که بخشهای حمایتی در آن قرار دارند. این منطقه برای ارائه صمیمیت برای تمرکز ، مطالعه فردی و کارهای گروهی طراحی شده است. بازدید کنندگان با بالا رفتن از سطح مثلثی مارپیچ سطوح شیب دار ، گالری هنری را تجربه می کنند ، در حالی که نمای داخلی قفسه ها را برای نمایش کتابهای منتشر شده جدید شکل می دهد.

فرهنگ کره ای ها

شب حجاب خالص روی کتابخانه پخش می کند، در حالی كه حامی آن زمینه ای سرزنده را به شهرنشینی اختصاص می دهد. تعامل قابل خواندن بین فرهنگ کره ای ها ، دنیای مدرن رسانه های دیجیتال و رقص نور! ما روند الهام گرفتن از درختان را در یک پارک آشنا ادامه می دهیم و از آنجا که از مسافر دائمی جدیدشان به گرمی استقبال می کنیم و محله را مطمئن می کنیم که دوستانشان هنوز در اینجا هستند ، خود را وقف ایجاد یک پناهگاه برای داستانهای دوران کنیم.

ادامه مطلب
هشتمین کنفرانس مهندسی عمران، معماری و توسعه شهری

سازه کتابخانه دیاگو

ساختمان با نمایه های فلزی شکل می گیرد تا درگیر گفتگو پایدار باشند. دو سازه فلزی در جهت مخالف هسته اصلی ساخت و ساز را شکل می دهند. این سازه بر اساس سیستم دوتایی ساخته شده است که از قاب مهاربندی و مقاومت در برابر لحظه و مهاربندی تشکیل شده است. در سطوح بالاتر به دلیل اسپم طولانی ، سیستم خرپا برای انتقال بارهای کف به عناصر عمودی ارائه می شود. با توجه به پیکربندی معماری منطقه مادام العمر در یک خرپا طناب قرار گرفته است.

رویکرد پایدار

سایت ساختمان، پتانسیل موقعیت مکانی سایت برای دسترسی راحت آن توسط همسایگان مسکونی و تجاری ، احتمال پیاده شدن مراجعان کتابخانه به سمت این مرکز را افزایش می دهد. قرار گرفتن در قسمت مرکزی سایت برای قطع درخت کمتر احاطه شده توسط درختان زیادی باعث کاهش آلودگی صوتی می شود محدود کردن محل پارکینگ و مسکن در زیر زمین برای کاهش سطح آسفالت سایت کاهش دمای محیط: استفاده از روکش رنگی سبک برای کاهش جذب گرما در اطراف ساختمان.

حمل و نقل جایگزین

ارائه حمل و نقل عمومی و قفسه های دوچرخه برای تسهیل در صرفه جویی در مصرف انرژی تهیه دوش و تغییر اتاق در طبقه زیرزمینی برای تشویق کتابداران به دوچرخه ، به جای رانندگی ، برای کار. استفاده از وسایل نقلیه سوخت جایگزین با تهیه ایستگاه شارژ مجدد خودروهای برقی و کاهش نقاط پارکینگ مورد توجه بعدی است.

راندمان آب  

بازیابی سیستم مدیریت آب و طوفان سایت برای سیستم آبیاری کارآمد و استفاده مجدد از گودبرداری.

عملکرد انرژی در کتابخانه دیاگو

  • کاهش سطح لعاب،
  • باز کردن فضا برای به دست آوردن حداکثر نور روز استفاده از سنسورهای عکس در فضاهای روشن روز برای کنترل بالاست کم نور برای مصرف انرژی کمتری در خاموش و روشن کردن.
  • سنسورهای اشغال هنگام خاموش بودن چراغ ها هنگام اتمام اتاق ، انرژی خود را صرف می کنند.
  • نصب سایه بیرونی خورشید برای خاموش کردن اشعه مستقیم ، انتشار نور روز ، وارد کردن نور به داخل کشور پنل های خورشیدی بر روی پشت بام انرژی تجدید پذیر را برای گرم کردن ساختمان ایجاد می کنند.
  • کاهش دمای سقف توسط سقف سبز ارائه فضای گسترده در قسمت مرکزی ساختمان ، یک منطقه خنک و گردش هوای طبیعی را فراهم می کند.
  • ارائه مناطق گردش خون باریک و فضاهای کاربردی برای رسیدن به حداکثر نور روز

متریال  

ساخته شده از چوب مجاز و تخته های پلاستیکی مواد قابل بازیافت ، پانل های سقفی ، و چوب از مصارف قبلی بازیافت می شوند استفاده از سازه فلزی شیشه فتوکرومیک مضاعف.

 

ادامه مطلب
شرکت فن آوا | استودیو معماری آرخه

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 5 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا