آثار معماری ایرانبهداشتی و درمانیبهروز احمدیبیمارستانپروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتتکمیل شدهتهراندفاترکاربریمعمارانمهندسین مشاور شارستان

بیمارستان چشم پزشکی نور | مهندسین مشاور شارستان

بیمارستان چشم پزشکی نور
معمار: مهندسین مشاور شارستان (بهروز احمدی)

موقعیت:ایران، تهران، ولیعصر، اسفندیار
وضعیت: 
ساخته شده
مساحت: ۴۴۸۰ متر مربع
تاریخ ساخت: ۱۳۸۵
کاربری: درمانی
کارفرما: بیمارستان چشم پزشکی نور- آقای دکتر هاشمی
همکاران معماری داخلی: مهندس حسن متقی – خانم مهندس معظمی


بیمارستان چشم پزشکی نور 
بیمارستان چشم پزشکی نور

درباره پروژه  بیمارستان چشم پزشکی نور 

طراح ساختمان از سال ۱۳۷۹ به گروه مهندسین مشاورآرشن واگذار شد و از طرف کارفرما شرکت کامفورت به عنوان پیمانکار کارهای تاسیساتی و گروه اجرائی کارهای ساختمانی به مدیریت آقای دکتر غفرانی تعیین شدند. سازه ساختمان بتن آرمه طراحی و اجرا و تا سال ۱۳۸۲ به دلیل طراحی های جدید معماری تغییراتی در کارهای ساختمانی ایجاد شد.

روند طراحی

در سال ۱۳۸۳، مدیریت طراحی معماری و معماری داخلی ساختمان به عهده مهندس بهروز احمدی سپرده شد و مقرر گردید در حد امکان به منظور اعمال تغییرات مورد نیاز برای بار سوم طراحی شود. در بررسی های اولیه به نظر رسید قبل از ورود به طراحی معماری به منظور انطباق وضعیت موجود با مقررات ملی ساختمان و آئین نامه های جدید زلزله، تقویت سازه و تغییراتی در ساختمان ضرورت دارد. به این منظور بررسی مجدد ایستائی ساختمان توسط شرکت گومز انجام شد و طرح استحکام بخشی ارائه گردید و پس از انطباق طرح با معماری ساختمان این امر با صرف زمان حدود ۴ ماه به اجرا درآمد.

ادامه مطلب
گالری هنری Fluctuart

همزمان با اقدامات یاد شده، طراحی ساختمان با همکاری گروه معماری، تاسیسات مکانیکی، تاسیسات الکتریکی و معماری داخلی با راهنمائی گروه هدایت فنی (مهندس ناظرعمو، مهندس امیری، و مهندس امیریان) انجام شد و در جریان طراحی کارهای ساختمانی، طراحی معماری داخلی هم با همکاری مهندس حسن متقی انجام پذیرفت. لازم به ذکر است که در طراحی این ساختمان، معماری و معماری داخلی در جهت معماری مدرن هدایت شده و سعی شده است که به دلیل نوع خاص کاربری طراحی داخلی این ساختمان با شکل معمول بیمارستان ها متفاوت باشد و فضاهای داخلی آرامش بیشتری را به بیماران منتقل کنند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 4 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا