آثار معماری ایرانپروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتتکمیل شدهتورنتودفاتردفتر معماری بوتیکرضا علی آبادیکاربریمراکز مسکونیمعمارانویلا

خانه توتم | دفتر معماری بوتیک (RZLBD)

خانه توتم
معمار: دفتر معماری بوتیک (RZLBD)- رضا علی آبادی

موقعیت: تورنتو، کانادا 
وضعیت:
ساخته شده
مساحت: ۱۶۰۰ متر مربع
تاریخ ساخت: ۲۰۱۳
کاربری: مسکونی- ویلا
تیم طراحی: رضا علی آبادی، لیلی سلیمانی


خانه توتم
خانه توتم

درباره پروژه  خانه توتم

جان و رابرت (مالکان) زیاد مسافرت می کنند. آنها مجسمه های هنرمندان محلی را جمع و در واقع کلکسیونر هستند. آنها در طراحی خانه ی خود دنبال یک معماری مدرن و طراحی مینیمال هستند.البته گفتنی است که علاقه ی شدیدی به آشپزی دارند. رضا علی آبادی به خواسته های آنها احترام میگذارد.

توتم به معنای مجسمه در درون یک مجسمه است. در واقع خانه ی توتم محل قرارگیری مجسمه های است که مالکان از نقاط مختلف جمع آوری می کنند.یک گالری! هر قطعه ای که در این خانه بکار گرفته شده است به دقت اندازه گیری شده است. 

روند طراحی 

تکامل طراحی با یک طرح هندسی ساده با مربع ها و شبکه ها بود. شروع با ده مربع ۱۰*۱۰ با دقت در سایت خطی ، ماژول های منطقی سپس به اتاق های اساسی خانه اختصاص داده شدند. مربع ها نه تنها اتاق های داخلی را مشخص می کنند ، بلکه مرزهای پاسیوی حیاط خلوت ، چشم انداز ، پارکینگ و ورودی پوشیده از خانه را نیز بیان می کنند. توتم در میدان مرکزی قرار دارد که محل زندگی، غذاخوری را از آشپزخانه در طبقه همکف و دو اتاق خواب در طبقه دوم تقسیم می کند.
در طبقه ی دوم، اتاق خواب اصلی قرار گرفته است، با آنکه حمام  و اتاق خواب کاملاً با هم ادغام شده و از نور طبیعی بهره می برند، چالش این بود که مناطق مرطوب را بدون مزاحمت آنها با دیواره های خشک مشخص کند. کاشی های از سنگ مرمر زیبا ، دوش و وان حمام را از بقیه کف چوب سخت جدا می کند. وان حمام آزاد نصب شده در گوشه اتاق دارای گوشه ای آرام از حیاط است.
راه پله چوبی با وصل کردن سه طبقه، اجازه مشاهده ی کل گالری را می دهدپنجره سقفی بالای پله ها برای تامین نور در طول روز و برای روشنایی شب از چراغهای LED استفاده می شود.

نمای پروژه  

 نمای بیرونی خانه توده ای از آجر سوخته یکپارچه است. دو بلوک کوچک در نمای شمالی و جنوبی پوشیده از چوب است. گوشه چوبی کوچک فریب جالبی ایجاد می کند که در آن فرد، چوب را به عنوان ماده اصلی توده آجری تصور می کند، مانند سیب گزیده ای که رنگ گوشت آن را آشکار می کند. تضاد هماهنگ آجر سوخته و چوب با همسایگان نزدیک با یک طراحی فروتنانه برای چشم انداز به محیط اطراف گره خورده و به همسایگان اجازه می دهد خانه را کاملاً قاب کنند.
 

ادامه مطلب
میدان پارک آب و آتش | مهندسین مشاور نگین شهر آینده

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 1 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا