آثار معماری ایرانپروژه بر اساس ارائه به مسابقاتپروژه بر اساس موقعیت مکانیسنندجمسابقات معماری داخل کشورمسابقه معماری داخلی سال1394

مسابقه دانشگاه علوم پزشكی كردستان | مشاور پي‌كده

مسابقه دانشگاه علوم پزشكی كردستان
تیم طراحی : مهندسين مشاور پي‌كده

برگزار کننده: دانشگاه علوم پزشكي كردستان
سال مسابقه : ۱۳۹۴
موقعیت : ایران – سنندج
وضیعیت:رتبه چهارم


مسابقه دانشگاه علوم پزشكی كردستان
مسابقه دانشگاه علوم پزشكی كردستان

درباره پروژه مسابقه دانشگاه علوم پزشكی كردستان

يكي از روش‌های معمول در ساماندهی فضايی در مجموعه‌های چندعملكردی، قرارگيری همه فضاها در زير يك حجم است، اما ما در اين پروژه، به منظور استفاده از هر بخش به صورت جداگانه و سرويس‌دهی مستقل بخش‌های گوناگون به كاربران، عملكردها را به چهاردسته بزرگ (اداری، سالن همايش، كتابخانه و سلف سرويس) تقسيم نموده و برای هريك از عملكردها حجم و هويتی مستقل تعريف نموديم تا بدون تداخل در عملكرد يكديگر در مجموع به صورت يك كل واحد عمل نمايد. همچنين بخش اداری با كنده شدن از روی لابی آن و با حجمی متجانس، فضای باز عمومی سبزی را در اختيار مجموعه قرار می‌دهد تا كاربران قابليت استفاده از بام سبز مجموعه با بهره‌مندی از مناظر اطراف را داشته‌باشند.

با توجه به وضعيت توپوگرافی سايت مجموعه و ‌ارتفاع تقريبی ۲۰ متری از معابر اصلی و بافت شهری مجاور، ديد مجموعه از سمت شمال به بافت جديد مسكوني شهر،‌از سمت شرق ديدي مناسب و مسلط بر روی بافت قديم شهری و همچنين كوه‌های زيبای اطراف سنندج در دور دست و از غرب به سوی تپه‌ها و دشت‌های مجاور با پوشش گياهی زيبا را داراست. لذا راستای حجم هريك از عملكردها به سوی هريك از اين مناظر نشانه رفته است و انتهای هريك از احجام مناظر اطراف را قاب نموده است. و تنها بخش اداری و لابی آن با حجمی مكعبی، ديدی پاناروما به سمت اطراف را خواهد داشت. طرح ارائه شده حائز رتبه چهارم گرديده است.

 

ادامه مطلب
ساختمان مسکونی نمای آجری | دفتر معماری پیرامون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − 2 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا