رویدادهامسابقات داخلی

فراخوان ساخت پاویون در شیراز

فراخوان ساخت پاویون در شیراز 

یکی از چالش های مهم دوره معاصر و به ویژه دهه های آینده، فرآيند جهاني شدن و بالتبع آن بحران هويتي است که به طور روزافرون نظام ارزشي و فرهنگی جوامع را تهدید نموده و تلاش برای شناخت، حفظ و بازيابي هويتهاي ملي، منطقه اي و محلي را صرورت مي بخشد در این راستا توجه به عناصر هویت بخش معماری و شهرسازی، از جایگاه و اهمیت ویژه ای برخوردار است.

فستيوال معمار شیراز ۹۸ با همکاری شهرداری شیراز،شورای اسلامی شیراز، نظام مهندسی استان فارس، دفتر فنی استانداری فارس، معاونت معماری و شهرسازی سازمان راه و شهرسازی و میراث فرهنگی فارس برآن شد تا با اعلام فراخوانی  نسبت به ساخت پاویون های معماری در قالب محورها و رویکردهای ارائه شده در جلوخان ارگ کریمخان میدان توپخانه و در راستای نزدیکی هرچه بیشتر به راهکارهای علمی و کاربردی جهت توانمندسازی معماری و شهرسازی معاصر کلانشهر تاریخی شیراز بپردازد. لذا از تمامی علاقمندان در این حوزه دعوت به عمل می آید تا با ثبت نام گروه های دانشجویی و حرفه ای با حضور ارزشمند خود بر غنای این مجموعه بیفزایند.

درنگ گاه هاي شهري نقاطی از شهر می باشند که شهروندان می توانند در آن برای مدت کوتاهی توقف کند و از این فرصت برای افزایش تعاملات اجتماعی و ارتباطات اجتماعی استفاده کنند. درنگ گاه ها مناطقی با مساحت کوچک اند که  برای ایجاد ارتباط اجتماعی بیشتر بین اعضای محله موثر هستند. این فضاها مي تواند در خدمت نیازهای عمومی شهروندان از قبیل گذراندن اوقات فراغت، محل جمع شدن اهالي محله، محل بازی بچه ها، محل فعالیت های آموزشی برای زنان، جوانان و بسیاری دیگراز فعالیت های  عمومی باشند. پاویون های درنگ گاه ها در شیراز محور زندیه و میدان توپخانه شیراز واقع خواهند شد.

ادامه مطلب
دومین نشست تخصصی «دانشنامه مهندسی در ایران»

برنامه زمانی

پایان زمان ثبتنام: ۱۰ آبان ۱۳۹۸

کارگاه آموزشی طراحی پاویون: ۱۱الی۱۷ آبان ۱۳۹۸

ارسال آثار:۱۸الی۲۲ آبان ۱۳۹۸

فرآیند داوری مرحله اول: ۲۳ آبان ۱۳۹۸

شروع فرآیند ساخت پاویون: ۱الی ۸آذر ۱۳۹۸

افتتاحیه و نمایش پاویون ها: ۹الی۱۳آذر۱۳۹۸

اختتامیه: ۱۴آذرماه ۱۳۹۸

برای ثبتنام و اطلاعات بیشتر به سایت https://memarshiraz.ir مراجعه کنید.

منبع: معمارشیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + 10 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا