اخباراخبار شهرسازی

تأکید شهرداری بر تأمین پارکینگ های پلاسکوی جدید

گلپایگانی مطرح کرد؛
تأکید شهرداری بر تأمین پارکینگ های ساختمان پلاسکوی جدید

معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران گفت: ساختمان پلاسکوی جدید  می تواند پارکینگ خود را در محلی غیر از ساختمان فعلی تأمین کند و هنوز در این خصوص تصمیمی گرفته نشده است.

به گزارش آرکاو به نقل از خبرگزاری مهر، عبدالرضا گلپایگانی معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران در حاشیه بازدید رئیس بنیاد مستضعفان از ساختمان

پلاسکوی جدید گفت: این پروژه، یک پروژه ملی است زیرا اتفاقات تلخی که در حادثه ریزش پلاسکو رخ داد و شهادت آتش نشانان این پروژه را از سایر پروژه ها متمایز کرد و شهرداری نیز در جریان ساخت ساختمان جدید، همراهی هایی با بنیاد مستضعفان داشته است. پس از آواربرداری، نخاله های به جا مانده با هزینه شهرداری و همراهی بنیاد مستضعفان به محل جدید منتقل و زمین آماده ساخت پروژه ساختمانی شد.

وی افزود: دو بار نقشه های این ساختمان طراحی و هر دوبار برای طراحی آن مسابقه سراسری برگزار شد. پروژه خوبی در حال احداث است. تعداد طبقات و مساحت مشابه ساختمان قبلی است و امیدواریم ساختمان جدید به نماد مهندسی کشور تبدیل شود.

ضوابط ساخت و ساز و مهندسی در این ساختمان رعایت شده است

گلپایگانی تصریح کرد: ضوابط ساخت و ساز و مهندسی در این ساختمان رعایت شده و بنیاد هزینه قابل توجهی در این زمینه انجام داده است. فرآیندهای صدور پروانه انجام شده و مجوزها همراه با کامل شدن نقشه ها، مرحله به مرحله صادر می شود اما کارگاه ایجاد شده و حضور پیمانکاران ذیصلاح و ناظران ذیصلاح ما را از لحاظ ساختمانی مطمئن کرده و همچنین توجه ویژه ای نیز به یادمان آتش نشانان شهید نیز در ساختمان جدید شده است.

ادامه مطلب
بررسی ضوابط شهرسازی و معماری برای معلولان

گلپایگانی در پاسخ به سوالی در خصوص تامین پارکینگ در ساختمان پلاسکو گفت بر اساس مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی ساختمان ها برای ساخت و اخذ پروانه موظف به تامین پارکینگ هستند.

وی گفت: در خصوص ساختمان پلاسکو به جهت محل قرار گیری و همچنین شرایط ساختمان امکان ساخت پارکینگ در محل وجود نداشته است.

گلپایگانی خاطرنشان کرد: از همین رو مقرر شده است تا الزام به ساخت پارکینگ در محل برداشته شده و به جای آن تامین پارکینگ در محلی نزدیک به ساختمان انجام گیرد.

وی  در خصوص سوال اینکه آیا پاساژ پروانه و پارکینگ طبقاتی پروانه جزء گزینه های تامین پارکینگ پلاسکو محسوب می شود یا خیر؟ اظهار داشت: یکی از مکانهای مورد نظر همین پارکینگ پروانه است البته هنوز توافق صورت نگرفته و مکان های دیگری هم در دست بررسی قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + 8 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا