آمفی تئاترپروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتدر دست ساختدفاترسمنانشاهین حیدریکاربریکتابخانهگروه معماری موج نولیدا الماسیانمراکز فرهنگیمعماران

سالن اجتماعات مرکزی و کتابخانه | گروه معماری موج نو

سالن اجتماعات مرکزی و کتابخانه
معمار: گروه معماری موج نو ( لیدا الماسیان، شاهین حیدری)

موقعیت: ایران، سمنان
وضیعت: دردست ساخت
مساحت: ۱۲۰۰ مترمربع
کاربری: فرهنکی
تاریخ طراحی: ۲۰۰۶


سالن اجتماعات مرکزی و کتابخانه
سالن اجتماعات مرکزی و کتابخانه

مشخصات پروژه سالن اجتماعات مرکزی و کتابخانه

این پروژه در شهر ایران سمنان واقع شده است و به عنوان پسوند پردیس دانشگاه موجود فعالیت می کند. با ایفای نقش محوری در مجموعه و فعالیت به عنوان یک مرکز اجتماعی پر جنب و جوش ، ساختارهای اضافه شده دو ساختمان جداگانه هستند، یک سالن اجتماعات و یک کتابخانه. ساختمانها به همان مفصل معماری مربوط می شوند ، ضمن ایجاد خصوصیات مختلف فضایی. فضاهای پویا و پذیرای سالن اجتماعات با فضای آرام کتابخانه همراه نیست. گفتگوی دستیابی ، زمینه ای آکادمیک ایجاد می کند که تعامل و یادگیری را ترغیب می کند.

در این پروژه سعی شده است به یک تصویر جالب و به یادماندنی از کتابخانه و سالن اجتماعات دانشگاهی نزدیک شود. بافته شده و عبور از چفت ها حجم پیوندهای نما به صورت بصری در حالی که دهانه های شیشه ای تیره مثلثی فضاها را روشن می کنند و بازی معتبر نور و سایه را نشان می دهند. این عناصر ضمن کاهش تابش نور خورشید ، به ویژه در تابستان گرم ، فضای آرام را فراهم می کنند. مجموعه سالن شامل یک سالن ۱۰۰۰ صندلی ، و ۱۰۰. ۲۰۰ سالن همایش صندلی ، یک سالن چند منظوره و یک سالن اجتماعات است. این کتابخانه شامل خوشه خواندن ،روزنامه غیر رسمی نشسته، انبارهای چند زبانه ، ایستگاه رایانه ، سالن جمع آوری مرجع ، دفاتر ، منطقه نفیس کتاب و غیره است.

 

ادامه مطلب
موزه‌ دارها پیش‌قدم شدند؛راهکار برای مقابله با کرونا در موزه‌ ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × چهار =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا