آتلیه معماری اکنونآثار معماری ایرانپروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتتکمیل شدهدفاترکاربریکلینیکمراکز تجاریمعماران

طراحی داخلی کلینیک رویان | آتلیه معماری اکنون

طراحی داخلی کلینیک رویان
معمار: آتلیه معماری اکنون

موقعیت: ایران، شیراز، چهارراه زرگری، ساختمان بارانا
وضیعت:
ساخته شده
کاربری: درمانی – تجاری
مساحت پروژه: ۲۸۰ مترمربع
شروع طراحی و ساخت:
آبان ۱۳۹۷
پایان طراحی و ساخت: مرداد ۱۳۹۸
طرح و ساخت: آتلیه معماری اکنون 
اجرای پوسته چوبی: فرهاد میری و همکاران
طراح و مشاور نورپردازی: همراه قشقایی
کارفرما:مهسا ناصری
عکس:
علی شریفی


طراحی داخلی کلینیک رویان
طراحی داخلی کلینیک رویان

درباره پروژه طراحی داخلی کلینیک رویان

پیشینه بنا : دو واحد مجاور و نوساز در طبقه ۸ از مجتمع تجاری-اداری بارانا در مرحله نازک کاری (گچ و سرامیک کف) در آبان ماه سال ۱۳۹۷ جهت تجمیع و باز طراحی فضای داخلی برای فعالیت کلینیک پوست، مو و زیبایی رویان به این گروه واگذار شد. حوزه دخالت در طرح وساخت: بازسازی و تجیمع ۲ واحد مجاور و طراحی داخلی کل مجموعه.

سازه اولیه بنا: اسکلت بتنی با سقف دال بتنی. کاربری و مشخصات : کلینیک پوست، مو و زیبایی شامل بخش جراحی مشتمل بر اتاق عمل کاشت مو با ۵ تخت و اتاق عمل سرپایی با ۲ تخت و بخش انتظار و پذیرش پروژه “کلینیک زیبایی پوست و مو رویان” برای بازسازی و طراحی داخلی و تجمیع دو واحد مجاور به مجموع مساحت ۲۸۰ مترمربع، در طبقه هشتم مجتمع تجاری-اداری بارانا، در شهر شیراز به آتلیه معماری اکنون واگذار شد. مختصات کارکردی پروژه بر دو بخش اصلی “جراحی” و “پذیرش” استوار بود و به تبع آن

ادامه مطلب
مسکونی هور | افشین خسرویان

معماری داخلی

متناظر با آن نیز: ۱. بخش جراحی: شامل اتاق عمل کاشت مو، اتاق اسکراب، اتاق CSR، اتاق تکه برداری، رختکن پرسنل، رختکن بیمار و استراحت کارکنان. بخش جراحی از ابتدا می بایست پاسخگوی ضوابط و آیین نامه های بهداشتی و کارکردی خود -از جمله موارد زیر- می بود: – سلسله مراتب دقیق حرکتی – کارکرد و فعالیت دقیق ریز فضا ها – استفاده از مصالح قابل شستشو و ضد باکتری – پرهیز از هر گونه سطوح یا مصالح اضافی ۲. بخش پذیرش و انتظار: شامل اتاق معاینه، اتاق مشاوره، پذیرش و بخش انتظار. از ابتدا بر ما روشن بود که فضای انتظار کلنیک ، در کنار بهره مندی از ویژگی های کارکردی معمارانه، بایستی جای زیبایی باشد ! البته نه با تلون و نه با آراستن، که با ظرافت و سادگی.

از این رو تمام آشفتگی های سقف و جداره ها، لوله ها، کانال ها و عناصر تاسیساتی بدون دخالت زیبایی شناسانه و صرفا تحت شمول جنبه های کارکردی خود جانمایی شدند و در پشت پوسته رویین آرام گرفتند. چوب خام با ایجاد بداعت در نورد و برش های منحنی آن توانست “چرخش و اعوجاج” و ” پیچ و تاب” های سقف و جداره و تجهیزات پشت آن را تاب آورد، و در عین حال برخلاف پوسته های ملاتی از جمله گچ و سیمان و مصالح مشابه آن، تجعد و جزییات لازم را برای نشان دادن ظرافت و تفاوت تک تک پروفیل های در حال تغییر را در خود داشته باشد. تا کرنش خرامان پوسته در زیر نور به بازی در آید. تا زمان انتظار در سالن انتظار کوتاه تر شود!

 

ادامه مطلب
ساختمان نظام مهندسی بوکان | شورش عابد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − 3 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا