آثار معماری ایرانپروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتتکمیل شدهتورنتودفاتردفتر معماری بوتیکرضا علی آبادیکاربریمراکز مسکونیمعمارانویلا

خانه شفت | دفتر معماری بوتیک (RZLBD)

خانه شفت
معمار:دفتر معماری بوتیک (RZLBD)- (رضا علی آبادی)

موقعیت: کانادا، تورنتو
وضعیت:
ساخته شده
مساحت: ۱۴۲ متر مربع
تاریخ ساخت: ۲۰۱۰
کاربری: مسکونی- ویلا
تیم اجرایی: Urbanline Stufio ،mrail CIOT
همکاران پروژه: علی ملک‌زاده
عکاس: برزو طلایی، دفتر طراحی برزو


"<yoastmark

درباره پروژه  خانه شفت  

خانه شفت یک تجربه فضایی غیرمنتظره و مهیج است که از محدوده فضاهای زندگی معمولی ما فراتر می رود.
این خانه دو و نیم طبقه طراحی شده و ضمن ایجاد فضاهای روشن و مطبوع ، تنظیمات عملکردی را در یک ساختمان باریک، ارزیابی می کند. قابلیت دسترسی ، ارزشی است که ساختمان با موفقیت با ادغام راهبردهای کم هزینه در فرایند طراحی، در اختیار دارد. از خرید مقدار متوسط ​​متوسط ​​در حدود ۲۰ فوت تا انتخاب مواد پایدار و مقرون به صرفه. نمای سایدینگ آلومینیوم ، چوب بدون درمان و فولاد زنگ زده قابل بازیافت برای نمای بیرونی خانه نه تنها به کاهش هزینه های طراحی کمک می کند بلکه سعی در بیان رفتارهای ارگانیک ساختمانها با تغییر رنگ در حین پیری در کنار خانه دارد. خانه شفت فضاهایی را بدون دیوار ایجاد می کند. گردش و این سرویس ها، خالی از نور است که “شفت” Shaft (محور) گفته می شود. کف هر دو طرف از یکدیگر دور می شوند و باعث راه یافتن نور و دید به عمق داخل خانه می شود . راه پله در اطراف شفت مرکزی گردش می کند و باعث می شود اتاق ها با تغییر مکان در فضا ظهور کنند. سطوح سطح در قسمتی تغییر یافته است که منجر به ایجاد سایبان جلوی خیابان و یک عرشه جنوبی در پشت بام می شود .
در حالی که هزینه ساخت خانه شفت تقریباً به اندازه یک مجموعه طراحی آماده از خانه های استاندارد در تورنتو مقرون به صرفه است، اما هنوز هم برای محله و شاید برای بسیاری از محله های دیگر شهر تعجب آور باشد. اما آرزوی آتلیه rzlbd به تغییر چهره تورنتو با ایجاد طرح های خلاقانه و مقرون به صرفه هدفی است که Shaft House با موفقیت نشان می دهد.
 
 
 

ادامه مطلب
بقایای یک گور باستانی در املش گیلان کشف شد

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + 14 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا