آثار معماری ایرانپروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتتکمیل شدهتورنتودفاتردفتر معماری بوتیکرضا علی آبادیکاربریمراکز مسکونیمعمارانویلا

خانه مخالف | دفتر معماری بوتیک (RZLBD)

خانه مخالف
معمار: دفتر معماری بوتیک (RZLBD)- (رضا علی آبادی)

موقعیت: کانادا ،تورنتو
وضعیت:
ساخته شده
مساحت: ۵۹۶ متر مربع
تاریخ ساخت: ۲۰۱۶
کاربری: مسکونی- ویلا
تیم اجرایی: طراحی و ساخت کلدون
طراحی سازه: مهندسین اگبرت
مشاور طراحی داخلی: جولیا فرانسیسکو
مشاور تأسیسات مکانیکی: مشاورین مک کالم
عکاس: برزو طلایی


خانه مخالف
خانه مخالف

درباره پروژه  خانه مخالف 

خانه مخالف ، یک محل اقامت خصوصیست که در Scarborough Bluffs ، نزدیک به لبه شرقی منطقه بزرگ تورنتو  واقع شده است. کارفرما، یک زوج حرفه ای که هر دو در خانه کار می کنند، به دنبال یک خانه مدرن بودند که همه چیزهایی را که ممکن است لازم داشته باشند و خواسته های آن ها را از جمله فضای کافی برای گسترش خانه در صورت رشد خانواده پاسخگو باشد. 

موقعیت ساختمان

ساختمان جدید تا حدی روی ردپای یک خانه ی ییلاقی قدیمی، نزدیک به خیابان آرام ، با یک سایت ۲.۷ هکتاری که به سمت ساحل دریاچه انتاریو می رود، قرار دارد. در قسمت شمالی خیابان، خانه نمای کاملاً آجری تیره و کم عمق را نشان می دهد – فقط یک طبقه بلند و محکم ۱۴۶ فوت با بلندی طول [برابر با طول یک ایرباس A321 ، کارآمدترین هواپیمای مسافربری تک راهرو که تاکنون ساخته شده است ]  و بدنه کشیده آن با اندازه ۱۴۶ فوت، امکان دیدن منظره دریاچه از همه نقاط حتی در انتهای شمالی این امكان را فراهم می كند. فضای داخلی خانه ۶۴۰۰ فوت مربع است. اگرچه از نظر اندازه بسیار گسترده است ، از نظر مقیاس کاملاً انسانی است ، نتیجه تجزیه دقیق هندسی فضا ، چیزی که معمار از آن به عنوان “نظم ریاضی” یاد می کند. چه در خارج و چه در داخل ، خانه مخالف به طور هم زمان آشنا است اما در عین متفاوت بودن، دیدنی و راحت، خصوصی و همچنین عمومی است گویا یک مطالعه را در ترکیبات ظریف ارائه کرده است.

ادامه مطلب
خانه باغ یزد | گروه معماری کلیاس کویر

فضای داخلی

تالار اصلی خانه مخالف یک شبستان مرکزی را تشکیل می دهد که مانند ستون فقرات، شرقی – غربی ، در تمام طول خانه جریان دارد ، که در هر انتهای آن توسط پنجره های بزرگ بسته می شود. که این برنامه ساختمان را به چهار منطقه اصلی تقسیم می کند: ۱- گاراژ ، گلخانه و انبار ، ۲- اتاق مهمان با یک اتاق مجلل ، ۳- دفاتر خانه / اتاق خواب های فرعی ، امکانات حمام ، ۴- اتاق خواب ، آشپزخانه ، ناهار خوری ، و اماکن نشیمن.
هنگامی که کارفرما مایل به سرگرمی هست، میهمانان می توانند در سالن باشند و یا از یک پرده سقفی با ارتفاع کاسته شده ۲۰ فوت دو طبقه به تماشای صفحه نمایش فیلم Roll-down را تحسین کنند. در اینجا دو مفهوم در حال کار هستند: لوئیز کان، حداکثر “خدمات و خدمتکار” که در آن کارکردهای خصوصی و پشتیبانی خانه در یک طرف قرار دارد و از طرف دیگر با آرامش عمومی تعادل برقرار می کند. طبیعت “فتوتروپیک” گیاهان ، که همچنان در زمین ریشه دارند و به سمت خورشید شکوفا می شود. 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × دو =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا