رویدادهامسابقات بین المللی

مسابقه معماری پیوند شهر

مسابقه معماری پیوند شهر

به گزارش آرکاو، مسابقه معماری پیوند شهر :
مسابقه ای برای طراحی یک پل در شهر

کلیات مسابقه

تمدن‌ها زمانی ساخته شدند که انسان‌ها قادر به مرتبط کردن مسافت‌های زیاد بودند.بررسی این امر در عصر کنونی، که  دانش و فن‌آوری به شدت گسترش یافته‌است،در می یابیم که حمل و نقل در حال حاضر آسان‌تر از همیشه است. مکان‌هایی که ما در آن زندگی می‌کنیم در هر روز بزرگ‌تر می‌شوند و باید حمل و نقل هم به نسبت آن ها تکامل یابند.

شهرها با شدت بیشتری تغییر شکل دادند تا به نیازهای رو به رشد وسایل نقلیه پاسخگو باشند. در نتیجه, هیچ فضایی برای عابران، دوچرخه سواران و فعالیت‌های انسانی که با سرعت بسیار کندتر صورت می‌ گیرد نمانده است.

چالش های مسابقه پیوند شهر

چالش مسابقه پیوند شهر طراحی یک پل برای عابران پیاده‌ و دوچرخه‌سواران است که فقط به این فعالیت ها  محدود نمی‌شود. این شهر باید از این پل به عنوان یک فضای عمومی قدرتمند بهره ببرد و همچنین  توریست‌ها یا دوچرخه سوارانی که برای اولین بار وارد شهر می شوند از پل استفاده کنند.

پلی که معمولاً برای کاهش زمان سفر بین دو مقصد به کار می‌رود, می‌تواند بیشتر مورد کنکاش قرار گیرد. در مناطق شهری که با سازه‌های ساخته‌شده فشرده شده‌اند, پل عملکردی می‌تواند نقطه عطفی در شکل دادن به  معماری شهر باشد.

ادامه مطلب
مجله پژوهش و برنامه ریزی شهری 32

زبان: زبان انگلیسی

برنامه زمانی مسابقه 

ثبت نام:  ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ تا ۹ بهمن ۱۳۹۸

فرصت نهایی برای ارسال آثار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸

رای گیری عمومی: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ تا  ۲۰ اسفند ۱۳۹۸

اعلام نتایج : ۱ فروردین ۱۳۹۹

جوایز مسابقه پیوند شهر

مجموع ۲۰.۰۰۰ دلار

رتبه اول: ۵۰۰۰ دلار

آثار برگزیده (به تعداد ۶اثر ) : ۱۱۰۰ دلار

آثار برگزیده رای گیری  (به تعداد ۴اثر ): ۶۰۰ دلار

آثار تقدیر شده (۱۲ اثر): ۵۰۰ دلار

هزینه ثبت نام

هزینه ثبت نام بستگی به تعداد داوطلبان شرکت کننده در مسابقه دارد. با افزایش تعداد افرادی که ثبت نام کرده اند هزینه ثبت نام و جایزه رقابت افزایش می یابند.

حداکثر تعداد شرکت کنندگان این مسابقه ۵۰۰ نفر تا پایان ۱۷ آذر ۱۳۹۸ پیش بینی شده است.  پس از ثبت نام ۵۰۰ نفر پرتال  بسته  میشود و جایزه مسابقه ۲۰.۰۰۰ دلار خواهد بود. هر چه  ثبت نام زودتر انجام گردد هزینه کمتری برای ثبت نام دریافت می شود. هر چه داوطلبان بیشتری در مسابقه شرکت کنند جایزه نیز بیشتر خواهد بود.

شرکت در این رقابت برای عموم آزاد می باشد.

برای اطلاعات بیشتر به سایت https://competitions.uni مراجعه کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − 4 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا