اخباراخبار شهرسازی

بازنگری طرح جامع شهر کرمان

بازنگری طرح جامع شهر کرمان/ بازسازی خط ریلی کرمان – یزد در دستور کار است

به گزارش رسانه‌ی خبری آرکاو ، در نشست مشترک وزیر راه و شهرسازی و محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی و شهردار کرمان، لزوم بازنگری طرح جامع شهر کرمان و بافت تاریخی با توجه به گذشت ۱۰ سال از تصویب آن مورد بررسی قرار گرفت.

وزیر راه و شهرسازی در این خصوص دستور لازم را برای تسریع در عملیاتی شدن تقاضای شهرداری کرمان مبنی بر بازنگری طرح جامع شهر کرمان داد و گفت: این موضوع با اولویت ویژه در دستور کار قرار خواهد گرفت.

همچنین در این نشست اختصاص اعتبار برای بازسازی مسیرهای شهری که به دلیل عدم وجود کمربندی مورد استفاده حمل و نقل بین شهری قرار می‌گیرد، مطرح شد.

شهردار کرمان در این نشست درخواست کرد که اعتبار لازم به مرکز شهر کرمان داده شود و گفت: مرکز شهر کرمان به دلایل مختلف پهنه بزرگ شهری را دارد که هزینه اداره آن بالاست و عدم وجود کمربندی لازم موجب شده بخش زیادی از ترافیک بین شهری در معابر شهری صورت گیرد که باعث تخریب آسفالت می‌شود.

پورابراهیمی با گلایه از تاخیر در اجرای بازسازی مسیر ریلی کرمان یزد نیز گفت: با وجود پیگیری‌ها و قول مساعد وزیر سابق تا الان کار مشخص عملیاتی صورت نگرفته و تنها اقدامات موردی و مقطعی بوده است که موجب نارضایتی مسافران این خط ریلی و اصلی مسیر کرمان تهران شده است.

ادامه مطلب
اصغر فرهادی در نشست ارتباط معماری و آثارش

وی ادامه داد: جلسات مستمری با راه آهن برگزار کردیم و توافق‌هایی انجام شده که بخشی شامل حذف نقاط بحرانی در کویر است که سرعت حرکت قطار را کاهش می‌دهد.

پورابراهیمی درخواست کرد که مدیرعامل راه آهن به کرمان سفر کند و از نزدیک بازدیدی از خط ریلی این مسیر داشته باشد که مورد موافقت وزیر راه و شهرسازی قرار گرفت.

جدا شدن و استقلال شرکت ساختمانی مسکن کرمان

پورابراهیمی با انتقاد از فعال شدن شرکت سرمایه گذاری مسکن استان کرمان، روند اتخاذ شده در این مرکز مبنی بر ادغام شرکت‌های کرمان و استان‌ های دیگر بیان کرد: با توجه به ظرفیت‌های زیادی که در استان کرمان وجود دارد و نیازهای گسترده‌ای که در این حوزه وجود دارد، لازم است مسئله جدا شدن و استقلال شرکت ساختمانی مسکن کرمان برای پیگیری امور محوله و پاسخگویی به نیازهای بخش مسکن در شهر کرمان عملیاتی شود.

وی ادامه داد: متاسفانه طی سال‌های اخیر این شرکت با ادغام چند استان با محوریت شیراز، کل امکانات خود را به جاهای دیگر برده و خدماتی به استان کرمان نداده و بعضا شاهد فروش زمین و انتقال منابع به استان های دیگر هستیم که به هیچ عنوان این وضعیت قابل قبول نیست.

ادامه مطلب
تور بازدید از «اکو-مسجد» کمبریج برگزار می‌شود

پورابراهیمی افزود: با توجه به تصمیمات اخیر وزارت راه و شهرسازی و تاکیدات وزیر مبنی بر لزوم ایجاد نهضت ساختمان سازی در کشور، لزوم ایجاد پاسخگویی به نیازهای جوانان شهر و استان کرمان از طریق شرکت مذکور ضروری است.

اسلامی وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: بازسازی خط ریلی کرمان تا یزد با تاکید ویژه در وزارتخانه در دستور کار است، بخشی از بازسازی خطوط شروع شده و تمرکز بر این است که این امر عملیاتی شود و شاهد افزایش کیفیت خط ریلی و قطارهای مسافربری این مسیر باشیم.

وی همچنین با برقراری ارتباط تلفنی با مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری ساختمان مسکن انتقادات نماینده کرمان را وارد دانست و گفت: با توجه به گستردگی و نیاز استان کرمان به ساختمان و مسکن سریعتر نسبت به تفکیک شرکت اقدام شود تا موضوعات مربوط به واگذاری زمین هم در استان پیگیری شود.

منبع: خبرگزاری فارس از کرمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + 10 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا