بازرگانی و دفاترپروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتدفاتردفتر معماری کامران حیرتیساختمان های اداریکاربریکامران حیرتیکانسپتمعماران

سفارت ایران | دفتر معماری کامران حیرتی

سفارت ایران
معمار: دفتر معماری کامران حیرتی ( کامران حیرتی )

موقعیت : تانزانیا، دارالسلام
وضعیت : کانسپت
مساحت زمین: ۴۲۰۰ مترمربع
کاربری :
اداری
تازیخ طراحی: ۲۰۱۱
کارفرما: وزارت امور خارجه ایران


سفارت ایران
سفارت ایران

مشخصات پروژه سفارت ایران

سفارت یک کشور به طور کلی میراث و خانه یک ملت در یک سرزمین خارجی است. سفارت ایران در تانزانیا هم به عنوان یک ساختمان اداری و هم یک گالری اختصاص داده شده به هنر و رویدادهای تعاملی اجتماعی ایرانی و آفریقایی است. بنابراین ، در اصل خود یک وضعیت گفتگو و تعاملی دارد که جوامع فرهنگی میهمان و کشورهای داخلی را بهم پیوسته است. معماری سفارت ایران از معماری ابتدایی فارسی است که شامل یک گنبد در یک جعبه است. گنبدی که در مرکز بنا قرار دارد به عنوان یک تالار مراسم عمل می کند و همچنین نور را از بام به فضاهای مختلف هدایت می کند. بخش اداری در طبقه اول و دوم سازماندهی شده و گالری در طبقه سوم واقع شده است که به یک حیاط که به عنوان یک فضای تجمع باز ارائه می شود ، قرار دارد.

description

The embassy of a country is in general the heritage and the house of a nation in a foreign land. The Iranian embassy in Tanzania serves both as an administrative building and a gallery dedicated to Iranian-African art and social interactive events. Therefore, it has in its essence a dialogical and interactive situation which interconnects the cultural communities of the guest and the domestic countries. The Iranian embassy architecture derives from elemental Persian architecture involving a Dome in a box. The dome which is located at the center of the building serves as a ceremony hall and also directs the light from the roof into the different spaces. The administrative section is organized on the first and second floors and the gallery is located on the third floor looking into a courtyard which serves as an open gathering space.

ادامه مطلب
جشنواره عکس شهرسازی تمدید شد

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + 11 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا