اخباراخبار شهرسازی

ساماندهی ورودی‌های اصفهان بر اساس هویت شهر

یک کارشناس شهرسازی:
ورودی‌های اصفهان باید بر اساس هویت شهر ساماندهی شود

عضو هیئت علمی دانشگاه هنر اصفهان گفت: ورودی شهرها از مهمترین فضاهای شهری است که باید معرف هویت شهر باشد.
 
محمود شکوهی با بیان اینکه اولین گام برای معرفی شهر ورودی آن است، اظهار کرد: اکثر ورودی‌های اصفهان از بعد زیبایی بصری، بحث ترافیکی و حمل و نقل خوب سازماندهی شده‌اند، اما هویت شهر را معرفی نمی‌کنند.
 
وی با بیان اینکه تبدیل پذیری یکی از ویژگی‌های ورودی شهرها است که با عناصر کالبدی و غیرکالبدی ذهن افراد برای ورود به شهر آماده می‌شود، خاطرنشان کرد: از دیدگاه شهرسازی در تبدیل پذیری، هویت شهر مد نظر قرار می‌گیرد و هنگامی که صحبت از آن می‌شود باید سابقه تاریخی، اجتماعی و محیط زیستی شهر را در نظر گرفت که هیچ یک از ورودی‌های اصفهان این ویژگی را ندارد.
 
این کارشناس شهرسازی غیر از ورودی شمال شهر را از منظر عناصر زیبایی بصری مطلوب دانست و پیشنهاد داد: مطالعاتی در زمینه تبدیل پذیری فضاهای ورودی شهر اصفهان بر اساس هویت آن صورت گیرد.
 
وی ادامه داد: ایمنی و ملاحظات ترافیکی از دیگر مواردی است که در ورودی شهرها در نظر گرفته می‌شود و اکثر ورودی‌های اصفهان از این بعد در وضعیت مناسبی قرار دارند و استانداردهای ترافیکی در آن رعایت شده‌اند.
 
شکوهی دروازه قرآن شیراز را نمونه خوبی از ورودی شهرها در ایران دانست و گفت: دروازه قرآن هویت تاریخی را حفظ کرده و نماد تاریخی را در آن می‌توان دید. همچنین طراحی معماری منظر با توجه به عناصر بصری طبیعی و کاربری به خوبی صورت گرفته است.
 
منبع: ایمنا
ادامه مطلب
خانه پارک بلمونت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 4 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا