پارکپروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتتهرانچشم انداز و شهرسازیدفاتردفتر معماری کامران حیرتیطراحی شهریکاربریکامران حیرتیکانسپتمعماران

ایستگاه اکو | دفتر معماری کامران حیرتی

ایستگاه اکو
معمار: دفتر معماری کامران حیرتی ( کامران حیرتی )

موقعیت : ایران، تهران
وضعیت : 
کانسپت
مساحت زمین: ۵۰۰۰۰ مترمربع
کاربری :
چشم انداز
تازیخ طراحی: ۲۰۱۸
کارفرما: شهرداری تهران
همکاران طراحی : کامران حیرتی ، تالان خسروی زاده ، شروین هاشمی 
تیم گرافیک: دنا بختیاری ، تالان خسروی زاده ، نسترن ترابی ، شروین هاشمی ، نادیا ساکی
تصاویر سه بعدی: امیرعلی شریفی


ایستگاه اکو
ایستگاه اکو

مشخصات پروژه ایستگاه اکو

یک مجموعه مختلط با کاربرد مختصر برای رقابت محدود “اتصال دریاچه خلیج فارس به پارک چیتگر”. سایت پروژه دارای جاذبه های متعدد در این نزدیکی است از این رو این مجموعه می تواند یک ایستگاه برای ورود و عزیمت همه بازدید کنندگان محلی و بین المللی باشد و پتانسیل تجاری منطقه را تقویت می کند. این مجتمع در چهار منطقه به صورت چهار سکو ساماندهی شده است و چهار تخت باغ برای تطبیق این پروژه با چشم انداز طبیعی پارک چیتگر ایجاد می کند و روی زمین قرار دارد. با احترام به سیستم اکوسیستم پارک چیتگر ، این پروژه “ایستگاه سازگار با محیط زیست” نامیده می شود. یک حلقه وجود دارد که این مجتمع را به دریاچه وصل می کند و یک پیوندی که چهار باغ تخت را به هم وصل می کند.

description

A mixed-use complex designed for the limited competition of “Connecting Khalij-e-Fars Lake to Chitgar Park”. The project site has multiple attractions nearby hence the complex can be a station for the arrival and departure of all local and international visitors and enhances the commercial potential of the area. The complex is organized in four zones as four platforms, creating four Bagh-i-Takhts to conform the project to the natural landscape of Chitgar park, laying on the ground. Respecting the eco-system of the Chitgar park the project is called “The Eco-Station”. There is a loop which connects which connects the complex to the lake and a hyperlink that inks the four Bagh-i-Takhts altogether.

ادامه مطلب
کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه شیراز| محمدرضا مقتدر

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 2 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا