اخباراخبار میراث فرهنگی

افزایش بازدیدکنندگان خارجی از پایگاه ملی حسنلو

رئیس پایگاه‌ ملی حسنلو اعلام کرد

افزایش ۶۴ درصدی بازدیدکنندگان خارجی  از پایگاه ملی حسنلو در نقده

رئیس پایگاه‌ ملی حسنلو گفت: از ابتدای سال جاری حدود ۵۴۰۰ نفر از مجموعه تاریخی پایگاه ‌ملی حسنلو بازدید کردند. حسن شیری  افزود: از این تعداد، ۱۲۰ نفر گردشگرخارجی از کشورهای مختلف مانند فرانسه، آلمان، ایتالیا و روسیه بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، شاهد افزایش ۶۴ درصدی حضور بازدیدکنندگان خارجی در این مجموعه هستیم.

وی با بیان اینکه این محوطه با ارزش، در ۸۰ کیلومتری ارومیه و ۹ کیلومتری نقده قرار دارد که در سال ۱۳۴۴ به شماره ۴۸۵ در فهرست آثار ملی ثبت شده است، اظهار کرد: این مجموعه بزرگترین شهر عصر آهن در خاورمیانه است که قدیمی‌ترین لایه آن حدود ۸۰۰۰ سال قدمت داشته و از نظر معماری نیز دارای جایگاه ویژه‌ای است.

رئیس پایگاه ‌ملی حسنلو با بیان اینکه کشف جام زرین حسنلو در سال ۱۳۳۷ یکی از مهمترین اکتشافات علمی و از نادرترین آثار تاریخی، دینی و هنری دنیای باستان است که باعث شهرت جهانی این محوطه شده است،گفت: این جام شهرت جهانی دارد و برای این منظور گردشگران رغبت بسیاری برای بازدید از پایگاه دارند.

ادامه مطلب
ساختمان نادری

شیری بیان کرد: مجموعه پایگاه‌ ملی حسنلو یکی از آثار مهم گردشگری استان به شمار می‌رود و همه روزه شاهد بازدید گردشگران داخلی و خارجی از این مجموعه ارزشمند هستیم.

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × چهار =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا