رایحه ایران پوراصفهانبازرگانی و دفاترپروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتتکمیل شدهساختمان های اداریکاربریمعماران

ساختمان اداری میرداماد | رایحه ایران پور

ساختمان اداری میرداماد
معمار:  رایحه ایران پور

موقعیت : ایران، اصفهان
وضعیت : 
ساخته شده
مساحت زمین: ۱۲۵ مترمربع
کاربری :
اداری
تازیخ ساخت: ۱۳۹۶
همکاران طراحی: نوید نوحی
کارفرما: مرتضی نوحی
طراح سازه: مجید محمدی
طراح تأسیسات مکانیکی: فرزاد فیروزبخت
طراح تأسیسات الکتریکی: ندا نوحی
اجرا: نوید نوحی
نظارت: رایحه ایران پور
گرافیک: محمدرضا حورجندی
عکاس: محمدرضا حورجندی، متین صفاری


ساختمان اداری میرداماد
ساختمان اداری میرداماد

توضیحاتی در مورد پروژه ساختمان اداری میرداماد

اصفهان معاصر، همچون سایر شهرها چندین دهه است که،از یک سو به واسطه ی رشد جمعیت، افزایش تراکم ساخت وساز و …، و از سوی دیگر، به واسطه ی مداخلات شهری و خیابان کشی های جدید، دستخوش تغییرات فراوان شده است، از جمله خیابان کشی های جدید،در مرکز شهر، خیابان میرداماد، واقع در بافت تاریخی مسجد درب کوشک است. خیابانی که بدون توجه به تاب بافت، با عبور از روی پلاک های شهری،عمود بر خیابان طیب احداث شده است. قطعات لبه ی شمالی وجنوبی خیابان، در حال شکل دهی سیما وساختار این بخش از شهر هستند، جزساختارهایی که در آینده بر سرنوشت سایر قطعات این بخش از شهر اثر گذار خواهند بود، لذا معمار در ارتقاِء سطح سلیقه و زیبایی شناسی عمومی نقش به سزایی ایفا میکند.

ادامه مطلب
مرکز بهداشت و پزشکی پارس

ایده طراحی

استراتژی طراحی تلاشی است در جهت تداوم اندام واره ی این بافت تاریخی، اعضای اندام واره دارای پیوستگی کلی میباشند،معماری هم جزِیی از یک پیکره ی کلی است که ملزم به تبعیت ازاندام واره ی بافت خود است، لذا شرایط خاص محدوده ی طراحی، ایده ی طرح را حول رعایت پیوستگی پوسته ی شهری، فرم و متریال در بافت تاریخی،دید و منظر و رعایت خط آسمان شکل داد. زمین پروژه، با کاربری اداری، درلبه ی شمالی خیابان میرداماد، درمجاورت چند درخت واقع شده است. این همنشینی مجال گفتگویی میان ساختمان و درختان را پدید می آورد، با توجه به اینکه جداره ی جنوبی بنا به طور کامل به موازات خیابان نبود، سه شکست در این جداره ایحاد شد.

این امر منجر به داشتن بهترین و نزدیک ترین منظر، درهرطبقه، با توده ی شاخه ها و برگ های مجاورمی شود. به منظور به حداقل رساندن مرز میان پوسته ی بنا و درختان مجاور ساختمان، پوسته ای بافته شده از نوارهای آجری و شیشه در جداره ی جنوبی به صورت شفاف، نیمه شفاف و بسته با در نظر گرقتن محدودیت میزان شیشه ی قابل استفاده در نما،شکل گرقت.این بافت در زوایای مختلف نور تغییر چهره داده و منجر به ایجاد پویایی در جداره ی شهر می شود. گشایش های حاصل از بافت در باکس پله دسترسی به نور و منظر را مهیا می کند در ادامه، سازمان دهی فضایی مبتنی بر این سه شکست در سه زون انجام گرفت به دین صورت که; واحد اداری- دسترسی عمودی- واحد اداری- توزیع افقی فضا را شکل داد.

 

ادامه مطلب
دلالان شهرک تازه‌ساز روستایی در یزد

.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + نه =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا