اخباراخبار شهرسازی

پل تاریخی “کله” پیاده‌راه می‌شود

پل تاریخی “کله” پیاده‌راه می‌شود

شهردار باغشاد از اجرای طرح احداث پل جایگزین به جای پل تاریخی “کله” در این شهر خبر داد و گفت: این پل تاریخی به پیاده‌راه تبدیل می‌شود.

میثم بکتاشیان با اشاره به مهم‌ترین طرح‌های ترافیکی شهرداری باغشاد، اظهار کرد: با توجه به اینکه اجرای طرح‌های مختلف عمرانی ترافیکی از مهم‌ترین و ضروری‌ترین پروژه‌های شهری است، اجرای آن‌ها همواره در دستور کار شهرداری باغشاد قرار داشته است.

وی با بیان اینکه بهره‌برداری از پروژه‌ها ی ترافیکی علاوه بر کاهش ترافیک، افزایش ایمنی تردد شهروندان را نیز به همراه دارد، تصریح کرد: از طرح‌های مهم عمرانی ترافیکی شهر باغشاد می‌توان به اصلاح بلوار ورودی محله نوگوران، اصلاح بلوار ورودی شهر در ضلع شرقی محله نوگوران و هشت مداخله مربوط به مسیرهای تردد سواره منتهی به میدان ولیعصر روبه‌روی بانک ملی، پل کله، فاز سوم بلوار آیت‌الله مدیسه‌ای در محله مدیسه که یکی از مهم‌ترین ورودی‌های شهر است اشاره کرد.

شهردار باغشاد با بیان اینکه در سال‌های اخیر حساسیت‌های بیشتری نسبت به محافظت از آثار، بناها و بافت‌های تاریخی و فرهنگی شهری ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: این مسئله به یک مطالبه اجتماعی و مردمی تبدیل شده است از این رو احداث پل جایگزین به‌ جای پل تاریخی “کله” از مهم‌ترین طرح‌های ترافیکی این شهرداری بوده است.

ادامه مطلب
تخریب محیط زیست و بی اعتنایی شرکت های معدنی

بکتاشیان ادامه داد: پل کله یکی از قدیمی‌ترین پل‌های احداث شده بر روی رودخانه زاینده‌رود است که محلات «نوگوران» و «مدیسه» را به یکدیگر متصل کرده و در گذشته راه قدیمی اصفهان به شهرکرد بوده است.

تا این زمان خودرو بر روی آن تردد می‌کرد

وی اضافه کرد: این پل از معدود پل‌های تاریخی استان اصفهان است که تا این زمان خودرو بر روی آن تردد می‌کرد، اما با توجه به احتمال ایراد آسیب به آن، طرح جایگزینی پل جدید و تبدیل پل کله به پیاده‌راه اجرا شد.

شهردار باغشاد گفت: طرح بلوار ورودی محله نوگوران با پیشرفت فیزیکی حدود ۵۰ درصد در حال انجام و پروژه ورودی شهر از اتوبان اصفهان _ شهرکرد در شرق محله نوگوران در فاز نخست تا مرحله آسفالت تکمیل شده است.

بکتاشیان اظهار کرد: طرح ورودی و خروجی شهر باغشاد در ضلع شرقی محله مدیسه به سمت آرامستان محله مدیسه در حال اصلاح است، البته فاز نخست خاک‌برداری این انجام شده است.

وی با بیان اینکه طرح هشت مداخله در ورودی اصلی شهر و فاز سوم بلوار آیت‌الله مدیسه‌ای در مرحله برآورد هزینه است، تصریح کرد: بلوار ورودی نوگوران از پروژه‌های نیمه‌تمام شهر باغشاد است که آزادسازی املاک واقع در مسیر تعریض این طرح حدود ۱۸ سال پیش شروع شده و در حال حاضر تقریباً ۹۰ درصد از آزادسازی حریم طرح و حدود ۵۰ درصد از مراحل اجرایی آن انجام شده است.

ادامه مطلب
سیلاب‌ ها ۳۵ هزار میلیارد تومان به کشور خسارت وارد کردند

شهردار باغشاد افزود: این طرح در تسهیل تردد شهروندان محله نوگوران بسیار موثر است به همین دلیل به دنبال شروع فاز بعدی و تکمیل سواره‌رو این بلوار هستیم.

فاز نخست طرح ساماندهی آرامستان محله مدیسه در دست اقدام است

بکتاشیان با اشاره به اجرای فاز سوم احداث بلوار آیت‌الله مدیسه‌ای در محله مدیسه، گفت: این طرح نقش تاثیرگذاری در تردد ایمن شهروندان و گردشگران دارد از این رو طرح هندسی پیشنهادی آن توسط سازمان خدمات طراحی شهرداری‌های استان تهیه شده و به زودی با عرض ۴۵ و طول ۶۴۰ متر اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه فاز نخست طرح ساماندهی آرامستان محله مدیسه در دست اقدام است، خاطرنشان کرد: این طرح با هدف ساماندهی و اصلاح معابر و قطعه‌های جدید آرامستان در حال اجرا است.

شهردار باغشاد افزود: فاز نخست این پروژه با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال آغاز شده و در حال حاضر عملیات خاک‌برداری معابر آن در حال انجام است.

بکتاشیان با اشاره به اجرای پروژه‌های مناسب‌سازی این شهر، تصریح کرد: در حوزۀ شهرسازی به وضعیت خاص شهروندان معلول نگاه ویژه‌ای شده است، زیرا شهر باید برای همه شهروندان قابل استفاده باشد و دسترسی مناسب برای همه افراد ایجاد شود.

ادامه مطلب
رادیو تهران

وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۱۰ درصد از معابر شهری باغشاد برای تردد معلولان مناسب سازی شده است، یادآور شد: تکمیل پیاده‌روسازی معابر شهر در محله‌های مدیسه و نوگوران از طرح‌های مهم شهرداری باغشاد برای مناسب‌سازی معابر شهری در سال ۹۸ است.

منبع: ایمنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − 10 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا