اخباراخبار محیط زیست

تشکیل کارگروه بررسی وضعیت «حلقه دره»

استاندار البرز:
کارگروه بررسی وضعیت «حلقه دره» تشکیل می‌شود

 استاندار البرز از تشکیل کارگروهی به منظور بررسی وضعیت حلقه دره (مرکز دفن زباله در کرج) خبر داد.

به گزارش آرکاو به نقل از خبرگزاری مهر، عزیزالله شهبازی بعدازظهر پنجشنبه در بازدید از سایت حلقه دره، اظهار کرد: در چند روز اخیر بر اساس تماس های مردمی و بخشی از لایه های فعال اجتماعی مبنی بر شکایت از شیوه دفن پسماندهای شهری استان البرز در محلی به نام حلقه دره به اتفاق مسئولان محیط زیست استان از این محل بازدید کردیم.

وی گفت: متاسفانه شیوه دفن بسیار قدیمی و سنتی است و استخرهای شیرابه طی سالیان متمادی به شکل روباز در این مکان آلودگی های زیست محیطی و بوی بسیار بدی را ایجاد کرده و این امر منجر به زحمت و نگرانی مردم البرز شده است.

استاندار البرز با بیان اینکه روزانه بین هزار و ۵۰۰ تا هزار و ۸۰۰ تن زباله در این محل دفن می شود، گفت: سلامت مردم به واسطه انتشار بیماری ها، ویروس و باکتری های مضر به خطر می افتد.

شهبازی افزود: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز باید با تشکیل کارگروهی متشکل از شهرداری و شورای شهر کرج، مدیرکل محیط زیست و اعضای شورای سلامت استان نسبت به پیگیری تدابیر لازم برای ساماندهی این محل اقدام کند.

ادامه مطلب
مجتمع مسکونی گنج دانش | رامین مهدی زاده

وی اضافه کرد: باید از سرمایه گذاران داخلی و خارجی در راستای ساماندهی حلقه دره جهت اعمال شیوه نوینی برای دفن زباله استفاده شود.

استاندار البرز افزود: شورای اسلامی شهر و شهرداری کرج مسئولیت سنگینی دارند و باید با کارگروهی که تشکیل می شود همراهی لازم را برای تغییر رویه اشتباه گذشته داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − سیزده =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا