اخباراخبار شهرسازی

کانال‌های پروژه آبرسانی به بجنورد با خاک پر شد

کانال‌های پروژه آبرسانی به بجنورد با خاک پر شد

 اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی که خواستار توقف اجرای طرح آبرسانی از سد شیرین دره به بجنورد شده بود، بخشی از کانال حفاری شده را با خاک پر کرد.

به گزارش آرکاو به نقل از  ایرنا، اجرای رینگ شمالی طرح آبرسانی به شهر بجنورد، به عنوان پروژه تکمیلی آبرسانی از سد شیرین دره به این شهر، به طول بیش از ۲۰ کیلومتر، از شرکت آب منطقه ای استان به شرکت آب و فاضلاب واگذار شده است.

هفته جاری، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان، به شرکت آب و فاضلاب اعلام کرده است که در اجرای پروژه مزبور، حریم راه رعایت نشده است و پروژه باید متوقف شود و بر این اساس، شرکت آب و فاضلاب استان اقدام به تعطیلی پروژه کرد اما روز پنجشنبه ماشین آلات راهداری در محل حضور یافته و بخشی از کانال های حفر شده را از خاک پر کردند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی در این باره، از اقدام اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گلایه کرد و گفت: با تماس مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان با من، پروژه متوقف شد اما متاسفانه شنیدم که بخشی از کانال حفر شده، پر شده است.

ادامه مطلب
نشریه علمی پژوهشی مدیریت شهری و روستایی 52

نیمی از مردم به صورت مستقیم از آب سد شیرین دره بهره مند نشده اند

غلامحسین ساقی در باره ضرورت اجرای رینگ شمالی آبرسانی به بجنورد اظهار داشت: نیمی از مردم مرکز استان، هنوز به صورت مستقیم از آب سد شیرین دره بهره مند نشده اند و برای ارتقای کیفیت، باید این طرح اجرایی شود.

وی افزود: اکنون با جذب اعتبارات متمرکز، سه پیمانکار، برای اجرای مخزن و خط انتقال، مشغول فعالیت است.

ساقی با اشاره به اینکه خط انتقال رینگ شمالی بجنورد، از محدوده چند روستا گذر می کند گفت: در چندماه گذشته، با قول هایی که به مردم روستاها داده شده، کارها خوب پیش رفته است و مردم هم تعامل داشته اند و البته قرار است با اجرای این خط، ساکنان روستاهای لنگر، باغچق، علی آباد، محمدعلی پهلوان و چند روستای دیگر از آب سد بهره مند شوند.

وی گفت: برای اجرای حلقه آبرسانی به مناطق شمالی بجنورد، باید مجوزهای لازم از سپاه، ارتش و راه و شهرسازی گرفته می شد که سپاه و ارتش موافقت کرده اند و راه و شهرسازی هم برای دادن مجوزهای لازم درخواست منابع مالی کرده که در بخش اول، ۱۰۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.

ادامه مطلب
دفاتر MrSteam

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: بر اساس قول هایی که به شهروندان داده ام، ایجاد حلقه آبرسانی به مناطق شمالی بجنورد باید تابستان سال آتی به بهره برداری برسد.

اما حریم راه رعایت نشده است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی هم دلیل اقدام برای پر کردن کانال ها را رعایت نشدن حریم راه عنوان کرد.

علی اصغر بدیعی مقدم اظهار داشت: شرکت آب و فاضلاب، استعلام لازم را گرفته است اما حریم راه رعایت نشده است.

 اجرای رینگ شمالی طرح انتقال آب سد شیرین دره به بجنورد در ادامه طرح انتقال آب از سد شیرین دره به بجنورد در حال پیگیری است و با بهره برداری از آن، تمام شهروندان از آب با کیفیت بهره‌مند می‌شوند.

شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی برخی از سال ها به صورت مقطعی تمام مشترکان آب در بجنورد را تحت پوشش آب سد شیرین دره آورده است اما برای بهره‌مندی ۱۰۰ درصدی این مشترکان از آب سد، باید رینگ شمالی خط انتقال کامل شود.

شهر بجنورد مرکز خراسان شمالی ۲۱۰ هزار نفر جمعیت دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 1 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا