اخباراخبار مسکن

حدود ۶۶ درصد اماکن روستایی فارس دارای سند است

مدیرکل بنیاد مسکن فارس:
حدود ۶۶ درصد اماکن روستایی فارس دارای سند است

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فارس اعلام کرد که تاکنون بالغ بر ۶۶ درصد از اماکن روستایی در این استان دارای سند شده است.

به گزارش آرکاو به نقل از ایسنا، عطاءالله زمانی سه‌شنبه ۲۲ مهر در دیدار با فرماندار شهرستان سروستان، با اشاره به ماموریت اصلی بنیاد در محرومیت زدایی و زدودن غبار محرومیت از چهره روستاها و مناطق محروم، افزود: این بنیاد در سطح استان فارس و در شهرستان استهبان از هیچ کوششی برای رفع موانع توسعه روستایی و رفع محرومیت در مناطق روستایی فروگذار نکرده است.

وی بر لزوم اتمام کار مرمت یا احداث واحدهای مسکونی آسیب دیده در حوادث که مالکان آنها تسهیلات دریافت کرده‌اند، تاکید و اضافه کرد: بنیاد مسکن در این زمینه با مشارکت بانک‌های عامل تسهیلات ویژه برای اتمام فعالیت واحدهای نیمه تمام پرداخت می‌کند.

معرفی ۵١ روستا در استان تخت عنوان روستاهای هدف گردشگری

زمانی همچنین به فعالیت‌های عمران روستایی سال گذشته این نهاد اشاره و عنوان کرد: سال ٩٧ با احتساب اعتبارات ملی و استانی ٦٢٧ پروژه بهسازی روستایی را با اعتبار ٧٢ میلیارد تومانی به سرانجام رساندیم. سهم قیر در سال ٩٧ برای بهسازی معابر روستایی، ٤٢ میلیارد تومان بود.

ادامه مطلب
رفع خطر از گنبد مرکزی کاخ سروستان

مدیرکل بنیاد مسکن فارس افزود: سال گذشته سه هزار و ٧٣٨ جلد سند روستایی و دو هزار و ٣٢٩ جلد سند شهری برای واحدهای مسکونی شهرهای زیر ٢۵ هزار نفر صادر شد و در مجموع تاکنون بالغ بر ٦٦ درصد از اماکن روستایی فارس دارای سند شده‌ است.

زمانی همچنین به معرفی ۵١ روستا در استان تخت عنوان روستاهای هدف گردشگری اشاره و خاطرنشان کرد: تاکنون برای ١۵ روستا مصوبه تهیه طرح را گرفته‌ایم‌.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس اجرای طرح تامین مسکن شهری با عنوان طرح اقدام ملی را طرحی مناسب برای خانه دار شدن افراد با طبقات درآمدی مختلف دانست و گفت: پیگیری احداث ۱۰۰ واحد مسکن در شهر استهبان در قالب طرح اقدام ملی انجام شده و امید است با همراهی فرمانداری و دیگر نهادها و دستگاه‌ها شاهد اجرای این طرح ملی باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 8 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا